Кафедра "Міжкультурна комунікація та іноземна мова"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3952
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/mkia
Кафедра "Міжкультурна комунікація та іноземна мова" була відкрита 2 лютого 2004 року.
Кафедра ставить за мету отримання студентами інтегрованих знань у сфері іноземних мов, міжкультурної комунікації, Інтернет-комунікації, медіа-комунікації та PR-комунікації.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту міжнародної освіти Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Кафедрою створена мережа міжнародного партнерства, до якої було залучено понад 20 зарубіжних університетів, організацій та професійних фундацій. Унікальний досвід, здобутий проєктною командою кафедри в межах міжнародного співробітництва, дає підставу вважати її конкурентоспроможною на ринку освітніх послуг, яка здійснює навчальну діяльність на рівні міжнародних стандартів.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 1 доктор філологічних наук, 1 доктор психологічних наук, 8 кандидатів філологічних наук; 1 співробітник має звання професора, 4 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Методичні вказівки до практичних занять та самостійної роботи з розвитку умінь та навичок професійного спілкування англійською мовою(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Нетецька, Тетяна Миколаївна; Неустроєва, Гелена Олегівна; Пономаренко, Наталія ВолодимирівнаМетодичні вказівки до практичних занять та самостійної роботи з розвитку умінь та навичок професійного спілкування англійською мовою для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня спеціальностей 051 «Економіка», 071 «Облік і оподаткування», 072 «Фінанси, банківська справа та страхування», 073 «Менеджмент організацій та адміністрування», 075 «Маркетинг», 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність», 292 «Міжнародні економічні відносини». Мета вказівок відповідає вимогам робочій програмі навчальної дисципліни «Іноземна мова». Матеріалом для формування умінь і навичок є оригінальні статті з профільних журналів. Методичні вказівки спрямовані на оволодіння необхідним граматичним та лексичним матеріалом з англійської мови.Документ Англійська мова для підприємців(2023) Неустроєва, Гелена Олегівна; Полякова, Тетяна Леонідівна; Томілін, Олександр МихайловичУ посібнику подано автентичні матеріали з англійської мови та граматичні і словникові вправи для роботи в класі та самостійного навчання в галузі бізнесу та підприємництва; тексти для самостійного домашнього читання з англійської мови та перекладу, специфічні терміни. Розраховано на студентів спеціальності «076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» та аспірантів технічних спеціальностей.Документ Методичні вказівки до самостійної роботи студентів написання індивідуальної роботи з англійської мови у формі проєкту(2023) Нетецька, Тетяна Миколаївна; Неустроєва, Гелена Олегівна; Саліонович, Людмила Миколаївна; Томілін, Олександр МихайловичДані методичні вказівки призначені для самостійної та аудиторної роботи студентів 1-5 курсу всіх економічних, технічних та комп’ютерних спеціальностей. Вони мають за мету розвиток навичок та умінь різних типів мовленнєвої діяльності при підготовці до проєктної роботи (уміння правильно підготувати проєктну роботу, ставити запитання, складати анотацію, використовувати лексику, знати вимоги та критерії оцінювання). Під час розробки методичних вказівок з англійської мови для самостійної та аудиторної роботи студентів, окрім відповідності положенням навчальної програми, було враховано такі принципи як актуальність, пізнавальність, доцільність, інформативність, новизна навчального забезпечення, а також узгодженість із програмною тематикою (при підборі текстів для опрацювання), систематичність та частотність вживання (при підборі лексичних завдань). До того ж, необхідно зважати на сучасну, цікаву, динамічну форму викладання матеріалу, що також сприяє підвищенню мотивації та знайомить з вимогами при підготовки до написання проєктної роботи з англійської мови саме за даними, відповідним чином розробленими методичними вказівками. Матеріал методичних вказівок складається з двох частин. Перша частина містить вимоги до проєктної роботи та критерії оцінювання. Друга частина пропонує приклад самої проєктної роботи оформленої згідно вимог. Дані методичні вказівки складено на базі матеріалів автентичних курсів, розроблених Оксфордським університетом, а також з використанням матеріалів Інтернету.Документ Economic cooperation in higher education between China and Europe(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Kazakova, Nadiia; Neustroieva, Gelena; Hromov, VadymThe article deals with the scientifically substantiated analyses of the problem of economic cooperation in the field of higher education between China and Europe based on its essential importance for the world problem of developing new innovative sides of higher education. Taking into account the scientific and innovative development of China it is necessary to conduct analyses of the problems of educational-research cooperation between universities of China and EU. This article examines the following analytical questions and identifies factors affecting the development of the education system in modern economic conditions. Factor analysis makes it possible to form the concept of development of economic cooperation in the established macro- and microeconomic conditions; predict educational potential using quantitative assessments and taking into account structural changes and the number of students; to combine supply and demand for highly qualified specialists in popular specialties for the innovative economy. To do this, using a factor approach, it is necessary to monitor the state of scientific and educational cooperation between Chinese and European universities according to key indicators. The general provisions on analysis for solving this problem are given and it is estimated that the analytical approach is the most acceptable, since it allows you to build a diagram for comparing percentage of the quantity of Chinese students in European universities and the quantity of European students at Chinese universities. It is advisable to consider the process of developing and financing the exchange programs for students as the most important factor for educational cooperation. This research paper reveals the fact that China owes its economic growth mainly to the intensive development of its innovations and investments into the education cooperating with foreign countries, using own human resources and raw materials. The article analyzes economists’ views on the process of solving the educational problems of cooperation in the field of education. It should be noted that various educational and scientific programs and initiatives have been established within the framework of cooperation between China and Europe in the field of higher education. One of the key benefits of collaboration is that each party can access the best practices and technologies used by the other party. In order to create an innovative economy, it is necessary to create a human resourse reserve for high-tech and knowledge-intensive industries of the future. Therefore, the task of universities is to provide education at the level of world standards. The research has been developed to estimate that China is a leading country in the educational sector of the economy, which include improving public funding through the creation of a system of subsidies and educational loans, attracting social partnership resources, and using distance learning. The EU and China have agreed to promote the study and teaching of Chinese and European languages, which will allow expanding contacts between people, reaffirming their commitment to multilingualism. The process of cooperation between China and European countries in the sphere of high education, which is currently unfolding, aims to facilitate the development of industrial 4.0 and technology hub in China.Документ Методичні вказівки "Підготовка до ЄВІ"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Нетецька, Тетяна Миколаївна; Неустроєва, Гелена Олегівна; Саліонович, Людмила МиколаївнаДані методичні вказівки призначені для самостійної та аудиторної роботи студентів 4 курсу всіх економічних та комп'ютерних спеціальностей. Вони мають за мету розвиток навичок та умінь різних типів мовленнєвої діяльності при підготовці до ЄВІ (читання текстів за фахом та виконання завдань на розуміння текстів, уміння правильно вживати граматичні конструкції, використовувати лексику). Під час розробки методичних вказівок з англійської мови для самостійної та аудиторної роботи студентів, окрім відповідності положенням навчальної програми, було враховано такі принципи як актуальність, пізнавальність, доцільність, інформативність, новизна навчального забезпечення, а також узгодженість із програмною тематикою (при підборі текстів для опрацювання), систематичність та частотність вживання (при підборі лексичних завдань). До того ж, необхідно зважати на сучасну, цікаву, динамічну форму викладання матеріалу, що також сприяє підвищенню мотивації та підтримує бажання практикувати завдання з англійської мови саме за даними, відповідним чином розробленими методичними вказівками. Матеріал методичних вказівок складається з двох частин. Перша частина містить тексти, присвячені різним темам та завданням до них в форматі ЄВІ. Друга частина пропонує граматичні та лексичні вправи для тренування завдань при підготовці до ЄВІ. Дані методичні вказівки складено на базі матеріалів автентичних курсів, розроблених Оксфордським університетом, а також з використанням матеріалів Інтернету.Документ The problem of selecting and structuring of educational material in english when teaching students of technical specialities(Полтавський національний педагогічний університет ім. В. Г. Короленка, 2022) Ponomarenko, Natalia; Ponomarenko, Vitaliy; Neustroieva, Gelena; Timchenko, GalinaThe article deals with the scientifically substantiated methods of selecting and organizing educational material based on its didactic significance, taking into account the characteristics of perception, preservation and forgetting of educational information by students of technical specialities, the peculiarities of the educational process of higher education from the point of view of the influence of educational material on the formation of professional qualities of a future specialist.Документ Methods of increasing mathematical education and information culture quality of the students studying international economic relations(2022) Неустроєва, Гелена Олегівна; Тимченко, Галина Миколаївна; Громов, Вадим ОлександровичДокумент Розвиток мовних компетенцій у студентів-соціологів(2020) Землякова, Олена Олександрівна; Нетецька, Тетяна Миколаївна; Неустроєва, Гелена Олегівна; Саліонович, Людмила МиколаївнаСьогодні, зважаючи на великий обсяг різноманітного тематичного і граматичного матеріалу, що має засвоїти студент при навчанні англійської мови, особлива увага приділяється створенню додаткового навчально-методичного забезпечення, спрямованого на самостійне вивчення англійської мови студентами. Методичні вказівки призначені для розвитку та формування відповідних граматично-комунікативних навичок студентів соціологів 1 – 2 курсів. Вони містять граматичні вправи з основних тем граматики англійської мови. Структура методичних вказівок складається з двох частин, засвоєння змісту кожної з яких передбачається протягом навчального семестру і може застосовуватися для самостійного використання студентами. Мета вказівок – максимально наблизити теоретичний курс граматики до практичного оволодіння англійською мовою.Документ Позааудиторне читання фахової літератури(2020) Землякова, Олена Олександрівна; Нетецька, Тетяна Миколаївна; Неустроєва, Гелена Олегівна; Саліонович, Людмила МиколаївнаАктуальність створення методичних вказівок полягає у можливості продовжувати опановувати мову поза основним навчанням, одночасно отримуючи додаткові відомості й цікаву інформацію про ті чи інші явища, процеси, знайомлячись з особливостями вживання певних граматичних та лексичних конструкцій у відповідному контексті. Мета методичних вказівок – навчити студентів швидко отримувати інформацію з тексту. Оволодіння навичкою ознайомлювального читання проходить в два етапи. Спочатку студенти вчаться орієнтуватися в тексті за змістом з опорою на: а) граматичні та лексичні елементи; б) логіко-смислові зв'язки (слова-сигнали), композиційну структуру тексту; в) фонові знання студентів. Такі опори допомагають знайти потрібну інформацію. Далі відбувається вдосконалення навичок швидкого вилучення інформації і виробляється вміння переносити сформовані навички на тексти за фахом.Документ Сучасні бізнес-комунікації(2020) Нетецька, Тетяна Миколаївна; Неустроєва, Гелена Олегівна; Саліонович, Людмила МиколаївнаНавчально посібник містить тексти лекцій, завдання, спрямовані на формування професійних компетенцій в області ділового спілкування, а також соціально-психологічні тести, що дозволяють діагностувати професійно значущі для менеджера особистісні якості.