Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 12
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до курсу "Основи професійної етики інженера"
    (НТУ "ХПІ", 2005) Романовський, Олександр Георгійович; Лапузіна, Олена Миколаївна
    Викладено особливості використання ситуаційного навчання професійної етики інженера в вищих навчальних закладах, їх природу, цілі та завдання. Обгрунтовано педагогічні умови його застосування в навчально-виховному процесі в ВНЗ. Розглянуто особливості проведення ситуаційних занять з професійної етики інженера в вищих навчальних закладах. Проаналізовано нову роль викладача та студентів в процесі ситуаційного навчання професійної етики інженера. Наведено приклади ситуаційних завдань з професійної етики інженера. Методичні вказівки призначені для самостійної роботи студентів, можуть бути корисними викладачам управлінських, етичних та психолого-педагогічних дисциплін, всім, кого цікавлять проблеми професійної етики, етики управління і підприємництва.
  • Ескіз
    Документ
    Формування риторичної культури у майбутніх інженерів-керівників
    (Миколаївський державний гуманітарний університет ім. Петра Могили, 2007) Середа, Наталія Вікторівна
    У статті розглянуто роль комунікативного компоненту в майбутній управлінській діяльності фахівців-інженерів. Пропонуються шляхи формування та вдосконалення риторичної культури інженерів-керівників.
  • Ескіз
    Документ
    Інтелігентність сучасного інженера як домінуючий чинник управлінської компетентності
    (Миколаївський державний гуманітарний університет ім. Петра Могили, 2007) Гура, Тетяна Віталіївна
    У статті розкриваються поняття "мораль", "інтелігентність", "моральне виховання" з позицій їх ролі у формуванні управлінської компетенції інженерів-електромашинобудівників. Пропонуються дидактичні методи, які сприяють розвитку моральності у студентів - майбутніх керівників.
  • Ескіз
    Документ
    Соціокультурна компетентність майбутнього інженера в контексті готовності до професійної діяльності
    (Донецький національний технічний університет, 2009) Квасник, Ольга Віталіївна
    З’ясовано сутність поняття "компетнтності″, "професійної″ та "соціокультурної компетентності″. Зроблено спробу довести необхідність реалізації системи формування соціокультурної компетентності у процесі професійної підготовки майбутнього фахівця та виявлено умови, необхідні для її функціонування та розвитку в контексті готовності до професійної діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Формування ціннісних орієнтацій у системі професійної підготовки інженерів
    (НТУ "ХПІ", 2007) Квасник, Ольга Віталіївна
    У статті обговорюється проблема формування ціннісних орієнтацій в процесі професійної підготовки національної гуманітарно-технічної еліти. Важливим стабілізуючим і інтегруючим соціокультурним фактором, який займає одну з провідних позицій в цьому процесі, є освіта. Усвідомлена самоцінність освітнього процесу сприятиме формуванню системи цінностей як складової соціокультурної компетентності інженера.
  • Ескіз
    Документ
    Соціокультурна компетентність як провідний чинник адаптації майбутнього інженера у професійній сфері
    (НТУ "ХПІ", 2008) Квасник, Ольга Віталіївна
    Автор досліджує поняття «компетентності» і «компетенції» і встановлює сутність поняття соціокультурної складової. Вказує на необхідність підвищення ефективності процесу освіти як основної галузі формування національної гуманітарно-технічної еліти. У статті доводиться необхідність становлення високопрофесійного фахівця і підвищення рівня адаптаційних процесів до професійної діяльності завдяки введенню в процес підготовки інженера до професійної діяльності соціокультурної компетентності.
  • Ескіз
    Документ
    Підготовка висококваліфікованого інженера як одне з основних завдань вищої освіти (у контексті Болонського процесу)
    (НТУ "ХПІ", 2009) Романовський, Олександр Георгійович; Квасник, Ольга Віталіївна
    Автором уточнено зміст підготовки майбутніх інженерів, визначена роль освіти в зв'язку з впливом Болонської декларації та зміною підходів в освіті, в тому числі і до процесу підготовки інженерів (від традиційного до особистісно - і діяльно орієнтованому). У статті проаналізовано та розкрито сучасні підходи і прийоми підготовки майбутнього інженера до впровадження особистісно орієнтованих технологій навчання. Вказано на необхідність створення і фіксації в нормативних документах ефективної моделі професіонала в процесі підготовки майбутнього фахівця.
  • Ескіз
    Документ
    Критерії оцінки рівня розвитку умінь та навичок студентів
    (Миколаївський державний університет ім. В. О. Сухомлинського, 2008) Резнік, Світлана Миколаївна
    У статті розглядаються критерії оцінки рівня сформованості умінь і навичок студентів під час управлінської підготовки. Особливу увагу приділено аналізу управлінської діяльності для визначення змістовних якісних критеріїв розвитку вмінь студентів.
  • Ескіз
    Документ
    Формування комунікативної компетентності фахівців у процесі управлінської підготовки
    (Чорноморський державний університет ім. Петра Могили, 2009) Бутенко (Солодовник), Тетяна Олександрівна; Резнік, Світлана Миколаївна
    У статті проаналізовано та визначено поняття «спілкування», «комунікація», «комунікативна компетентність», а також розглянуто технологію формування комунікативної компетентності фахівців під час здійснення управлінської підготовки фахівців.
  • Ескіз
    Документ
    Педагогічні умови управлінської підготовки магістрів адміністративного менеджменту
    (НТУ "ХПІ", 2009) Резнік, Світлана Миколаївна
    Метою статті є обґрунтування педагогічних умов удосконалення управлінської підготовки магістрів адміністративного менеджменту. Визначено, що найбільш значущими педагогічними умовами є рівень мотивації студентів до навчання, реалізація особистісного та діяльністного підходів під час управлінської підготовки, забезпечення розуміння і критичного осмислення магістрами вивчаємого навчального матеріалу.