Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Публікація
    Communications and negotiations
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Chernobrovkina, S. V.
    Communication is the basis of interaction between people in all areas of life, from personal relationships to business. In today's rapidly changing world, effective communication skills are not just a valuable skill, but a critical competency. The modern world requires from an individual not only professional knowledge and skills, but also the ability to effectively communicate , negotiate, overcome conflicts and build productive relationships with others. The discipline "Communications and negotiations" is aimed at studying the key aspects of interpersonal and group communication, the basics of verbal and non-verbal means of information transmission, as well as at mastering the methods and techniques of effective negotiations. This lecture note is designed to provide students with basic theoretical knowledge in the field of business communications and negotiation strategies. Applicants will learn about the basics of the communication process, including its structure, functions, and main stages. Particular attention will be paid to the analysis of communication barriers, the basics of verbal and nonverbal communication, as well as the peculiarities of conducting negotiations in a business environment. In addition, in the process of studying the discipline, students will be able to understand the main causes of conflicts in the process of communication, learn about modern theories and methods of solving them. An important component of the course is also consideration of manipulative techniques in communication and methods of their detection and countermeasures.
  • Ескіз
    Публікація
    Methodical instructions for the implementation of practical tasks in the discipline "Communications and negotiations"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Chernobrovkina, S. V.
    In the context of today's dynamic business environment, the discipline of "Communications and Negotiations" acquires special relevance and significance. Given the high level of competition and rapid changes in market conditions, effective communication and negotiation skills are key to a successful career in marketing. Methodological guidelines are intended to support practical classes in this discipline, aimed at the development of competencies necessary for effective interaction in a professional context. Communication and negotiation are fundamental elements of marketing strategy, from identifying customer needs to designing and implementing effective marketing campaigns. The ability to clearly and convincingly express one's ideas, to understand and take into account the needs and expectations of others, as well as to negotiate effectively are very important for achieving business goals and building lasting relationships with clients. The guidelines cover a wide range of topics, from basic communication and negotiation principles to sophisticated techniques and strategies that can be applied in a variety of marketing scenarios. Special attention is paid to the development of active listening skills, emotional intelligence, persuasive communication, as well as strategic planning and negotiation. These skills are important not only for direct interaction with customers, but also for internal communication in organizations, team and project management. The practical classes provided by these methodological guidelines include various forms of work: from individual tasks to group projects, role-playing games, case studies, analysis of real situations from marketing practice. This approach contributes not only to the assimilation of theoretical knowledge, but also to the development of practical skills, which is extremely important for future professional activity in the field of marketing. The purpose of the guidelines is to provide applicants with the necessary tools and knowledge to develop effective communication and negotiation skills, which are critical to the successful implementation of marketing strategies and the achievement of professional goals.
  • Ескіз
    Публікація
    Формування ціни на молоко в Україні в контексті світових тенденцій
    (2020) Шиян, Наталія Іванівна; Колоша, Валерій
    Мета. Метою цієї статті є оцінка тенденцій у зміні цін на молоко в Україні порівняно з іншими країнами світу та виявлення закономірностей у їх зміні, а також апробація власного методичного підходу до оцінки рівня варіації в динамічних рядах. Методологія / методика / підхід. У процесі дослідження використано діалектичний метод пізнання, системний підхід до вивчення економічних явищ і процесів, монографічний метод (аналіз наукових здобутків вітчизняних і зарубіжних учених із проблем ціноутворення, функціонування ринку молока, впливу рівня цін на ефективність виробництва в молочному скотарстві). Зі спеціальних методів дослідження використано абстрактно-логічний (для теоретичних узагальнень і формулювання висновків), економіко-статистичні (при оцінці найбільш виражених циклів у динамічних рядах, рівня їх взаємозв'язку, варіації), графічний (при побудові графічних зображень динамічних процесів). Також запропоновано та здійснено апробацію коефіцієнта варіації прогнозних значень. Результати. У результаті проведеного дослідження встановлено, що в Україні на ринку молока найбільш чітко вираженим є цикл тривалістю 12 місяців, що є свідченням сезонного характеру зміни цін. Подібних закономірностей не було виявлено в інших країнах, які ми досліджували. Переважаючою тенденцією там були кон'юнктурні зміни цін під впливом попиту та пропозиції на молочну продукцію. Також визначено характер і рівень взаємозв’язку між різними ринками молока з допомогою регресійного аналізу. Установлено, що в Україні ціни на молоко, виражені в доларах США, мали тісну залежність із їх величиною в Новій Зеландії, країнах Європейського союзу. Отримані результати дають можливість для прогнозування зміни цін на молоко в Україні. Оригінальність / наукова новизна. Дістала подальшого розвитку оцінка рівня варіації в динамічних рядах через апробацію запропонованого коефіцієнта варіації прогнозних значень, що дозволило об'єктивно оцінити ситуацію в різних країнах. Практична цінність / значущість. Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що виявлення закономірностей у динаміці зміни цін на молоко в Україні ставить перед державними органами питання розробки відповідної політики, спрямованої на мінімізацію рівня варіації цін на молоко, з метою підвищення їх прогнозованості.
  • Ескіз
    Документ
    Innovative technologies impression management in digital marketing
    (2023) Tataryntseva (Kurbatova), Yuliia; Pushkar, Oleksandr
    The development and implementation of marketing innovations in market conditions is the only way to increase competitiveness and support high rates of development of organizations and their brands. Marketing innovations are aimed at more fully meeting the needs of consumers, opening new sales markets in order to increase sales, which is the key to the successful development of the organization. The role of the sociopsychological component in the process of managing digital marketing in the impression economy is growing. Therefore, in order to ensure the integrity and adequacy of the user’s perception of a multimedia product, recommendations for digital marketing management should combine a description of both the production-technological and sociopsychological components.