Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Публікація
    Modeling the emotional intelligence impact on decision-making in problem situations
    (Global Scientific Trend, 2021) Sergienko, Olena; Baranova, V.; Yakimenko-Tereschenko, Natalia; Volosnikova, N.
    The article is devoted to the research of the problem of subjective factors influence in making individual and group decisions. Subjective factor is considered in terms of the emotional intelligence impact on the decision-making process. In this case, the methods of analysis and influence of emotional intelligence on the decision-making process were applied. Through the implementation of the test for emotional intelligence, a hypothesis was proposed and proved. The hypothesis essence is that the higher the emotional intelligence level, the more objective a person makes decisions. For assessment the influence of emotional intelligence level on the outcome of the decision using neural network, the model of individual decision makers’ emotional intelligence classification was proposed and built. The obtained research results made possible to model the subjective factors influence in the decision-making process. The problem of group decision-making by modeling the behavior of decision makers under the influence of advertising, information from other agents and internal factors influencing the decision of decision makers is considered. For modeling the behavior of group decision makers in the market the agent simulation in the AnyLogic environment was used, which made possible to simulate the changes in the decision makers state depending on the impact of the environment and emotional intelligence. The received results showed that with the necessary information about the consumer and knowledge of the behavioral economics mechanisms, it is possible to predict and control his behavior, which is a great competitive advantage in certain segment market.
  • Ескіз
    Документ
    Мотиватори організаційної поведінки правоохоронців на етапі професійної підготовки
    (ВД "Гельветика", 2019) Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна
    У статті представлені результати емпіричного дослідження особливостей мотиваційної спрямованості правоохоронців на різних етапах фахової підготовки.
  • Ескіз
    Документ
    Why we must have a "scientific psychology" how do we "come to know" what we take as our knowledge?
    (НТУ "ХПІ", 2017) Parrott, George
    It is argued here that all knowledge and Psychology especially needs to be scientifically based to avoid the biases of more personal opinions about behavior. Examples of conclusions about child development, empathy, helping, memory, psychopathology and individual differences are discussed to support the use of good science vs. personal opinion on creating knowledge about behavior.
  • Ескіз
    Документ
    Характеристика моделей і технологій НЛП у педагогічній сфері
    (НТУ "ХПІ", 2014) Дроздова, О. В.; Ігнатюк, Ольга Анатоліївна
    У полі зору статті перебуває комплекс технік і операційних принципів, на основі яких моделюються ефективні стратегії мислення й поведінки. Розглянуто основні моделі НЛП, за допомогою яких можна, в значній мірі покращити рівень взаєморозуміння викладача та студента. Окрім того, вперше в рамках педагогіки розглядається чотирьохмірна система створена Уіллом МакВінні. Обговорюються результати психолого-педагогічних досліджень щодо застосування моделей і технологій НЛП у навчально-виховному процесі в умовах Харківського музичного училища імені Б. М. Лятошинського. Доведено ефективність їх запровадження на практиці.
  • Ескіз
    Документ
    Интернет и пресса как субъект медиавоздействия на молодежь
    (НТУ "ХПИ", 2013) Немерцова, Елена Евгеньевна; Чернявская, Светлана Николаевна
    В статье анализируются проблемы влияния Интернет-пространства и СМИ на воспитание и формирование современного молодого человека. Определяется степень воздействия средств массовой информации на мировоззрение и нравственные ценности подрастающего поколения в современном обществе.