Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 12
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання лабораторної роботи "Тепловий баланс дизеля з системою газотурбінного наддуву"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Кравченко, Сергій Сергійович; Ліньков, Олег Юрійович; Коваленко, Світлана Володимирівна
    Аналіз ефективності тепловикористання є одним з головних при оцінці техніко-економічних показників двигунів внутрішнього згоряння (ДВЗ). Теоретичною основою такого аналізу є фундаментальний закон збереження енергій, який записується відносно енергетичних потоків ДВЗ. Розглядаючи й аналізуючи складові частини балансу енергії дослідники роблять висновки щодо рівня ефективності ДВЗ, отримують необхідну інформацію для розрахунків систем охолоджування, змащення, газотурбінного наддуву. У розрахункових дослідженнях тепловий баланс використовують для визначення температури відпрацьованих газів ДВЗ.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання практичних робіт з дисципліни "Системи інженерного аналізу в енергетичному машинобудуванні"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Ліньков, Олег Юрійович; Пильов, Володимир Олександрович; Кравченко, Сергій Олександрович
    Роботу сучасного інженера вже неможливо уявити без використання інформаційних технологій та сучасної обчислювальної техніки. Сучасне програмне забезпечення дозволяє охопити єдиною мережею усе підприємство. Кожен відділ має свій сегмент у загальній мережі та вносить свою частку у створення нових виробів та підготовку виробництва. Однією з найбільш поширених CAD/CAM/CAE систем є Solidworks. Ця система дозволяє в єдиному середовищі створювати 3D моделі деталей і механізмів, проводити їх інженерні дослідження та отримувати технологічну документацію і програми для обладнання з ЧПУ та 3D принтерів. Завданням дисципліни «Системи інженерного аналізу в енергетичному машинобудуванні» є познайомити студентів з можливостями сучасних CAE-систем, заснованих на застосуванні методу кінцевих елементів (МКЕ), та надати практичні навички їх використання. Дисципліна викладається після засвоєння курсів з інформатики, систем автоматизованого проектування та опору матеріалів.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання розрахункових робіт "Визначення похибок вимірювання ефективних показників дизеля", "Приведення параметрів дизеля до стандартних атмосферних умов, температури та щільності палива"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Кравченко, Сергій Сергійович; Білик, Сергій Юрійович; Ліньков, Олег Юрійович
    Достовірні висновки про результати випробування двигуна можуть бути зроблені лише на підставі дослідних даних, що мають певний рівень точності. Перелік параметрів, що вимірюються, і точність їх вимірювання для більшості видів випробувань регламентується державними стандартами. Похибки величин, що визначаються за результатами вимірювання інших параметрів, обчислюють на підставі загальної теорії похибок. Сумісність результатів випробувань, проведених в різний час, для одного або різних двигунів забезпечують шляхом приведення їх ефективних показників до стандартних умов. Дані контрольні роботи спрямовані на закріплення теоретичного матеріалу щодо визначення результуючих похибок складних дослідів та методів приведення до ефективних показників та стандартних умов і дозволяють отримати практичні навички за вказаними розділами курсу. Перед виконанням робіт необхідно вивчити розділи курсу: види та завдання випробування, похибки вимірювання, методи вимірювання крутного моменту, частоти обертання та витрати палива, сумісність результатів випробування.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання розділу дипломного проекту "Розрахунок основних систем установок з ДВЗ"
    (2023) Кравченко, Сергій Сергійович; Ліньков, Олег Юрійович; Пильов, Володимир Олександрович
    При виконанні розділу дипломного проекту «Розрахунок основних систем установок з ДВЗ» важливо правильно обрати основні параметри системи змащення і системи охолодження, розрахувати агрегати, що входять у ці системи. Дані методичні вказівки призначені для допомоги студентам у вирішенні цих питань. Методичні вказівки дозволяють обрати вихідні дані та виконати розрахунки за сучасними методиками масляних насосів, масляних центрифуг, масляних охолоджувачів, насосів системи охолодження, радіаторів та вентиляторів системи охолодження.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до лабораторної роботи "Визначення механічних втрат двигунів"
    (2023) Білик, Сергій Юрійович; Ліньков, Олег Юрійович; Кравченко, Сергій Сергійович
    Оцінка резервів вдосконалення ефективних показників двигуна внутрішнього згоряння (ДВЗ) пов’язана c визначенням індикаторних показників і механічних втрат. Індикаторні показники характеризують рівень доведеної робочого процесу, механічні втрати – рівень доведеної конструктивних елементів двигуна. Індикаторні показники визначають експериментальним або розрахунковим методами. Експериментальний метод пов’язаний з індиціюванням зміни тиску в циліндрі (зазвичай в одному) двигуна з подальшим розрахунком індикаторної роботи, індикаторного коефіцієнта корисної дії (ККД) і питомої індикаторного витрати палива. Похибка визначення індикаторних показників при усередненні результатів вимірювань пов’язана з похибкою датчиків тиску та відмітки верхньої мертвої точки (ВМТ) і припущенням, що індикаторні процеси в усіх циліндрах тотожні. Відповідно, похибка визначення індикаторних показників спільно з похибкою визначення при випробуваннях ефективних показників позначається на точності оцінки механічних втрат. Метою лабораторної роботи є вивчення методів й отримання практичних навичок з визначення механічних втрат двигуна.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з дисципліни "Хіммотологія та нуль-вуглецеві джерела живлення силових агрегатів транспортних засобів"
    (2023) Карягін, Ігор Миколайович; Ліньков, Олег Юрійович
    Дисципліна «Хіммотологія та нуль-вуглецеві джерела живлення силових агрегатів транспортних засобів» є однією з базових для навчання спеціалістів з енергетичного машинобудування. Мета лабораторних робіт дисципліни – закріплення теоретичних знань майбутніх фахівців, та отримання практичних навичок з основ одержання паливо-мастильних матеріалів для силових агрегатів транспортних засобів, раціонального вибору та використання палив, мастил та охолоджуючих рідин. Проведення лабораторних робіт надає практичні знання про фізико-хімічні властивості можливих палив, в тому числі й нуль-вуглецевих джерел живлення силових агрегатів транспортних засобів. В рамках лабораторних робіт вивчаються основи раціонального використання та оцінювання експлуатаційних якостей паливо-мастильних матеріалів, необхідних для експлуатації двигунів внутрішнього згоряння різних типів.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання практичної роботи "Проектування литої заготівки"
    (2023) Кравченко, Сергій Сергійович; Ліньков, Олег Юрійович; Савченко, Анатолій Вікторович
    Підвищення якості деталей, вузлів та агрегатів двигунів внутрішнього згоряння (ДВЗ) нерозривно пов'язане з точністю та якістю застосовуваних заготівок. Метою даного практичного заняття є закріплення теоретичної інформації та отримання практичних навичок проектування литих заготівок деталей ДВЗ, що становлять близько 40% всіх заготівок у двигунобудуванні. Поставлена мета найрезультативніше досягається у разі попередньої самопідготовки студента до практичного заняття. У ході заняття коротко викладається методика проектування литої заготівки; кожному студенту видається індивідуальне завдання до виконання самостійної роботи. Викладач контролює виконання роботи студентами. Захист звітів до практичних занять прово диться на консультаціях. Звіт виконується індивідуально кожним студентом у окремому зошиті. При оформленні звіту слід керуватися вимогами стандарту СТВНЗ-ХПІ-3.01-2006. Текстові документи у сфері навчального процесу.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання практичних робіт з дисципліни "Системи автоматизованого проектування в силових агрегатах транспортних засобів"
    (2023) Ліньков, Олег Юрійович; Пильов, Володимир Олександрович
    Роботу сучасного інженера вже неможливо уявити без використання інформаційних технологій та сучасної обчислювальної техніки. Сучасне програмне забезпечення дозволяє охопити єдиною мережею усе підприємство. Кожен відділ має свій сегмент у загальній мережі та вносить свою частку у створення нових виробів, підготовку виробництва та ін.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання практичних робіт "Розробка програм у середовищі "Lazarus" з дисципліни "Інформаційні технології та програмування в ДВЗ"
    (2020) Ліньков, Олег Юрійович
    Основним фундаментальним поняттям програмування є дія. Дія виконується суб’єктом чи машиною над деяким об’єктом, за зміною стану якого можна робити висновки про результат. Дія має скінчену тривалість, а результат, до якого вона приводить, повинен бути цілком визначений. Для можливості виконання певної дії вона повинна мати опис мовою, зрозумілою виконавцеві (процесору). Такий опис називається інструкцією (командою, оператором). Будемо вважати, що виконавець одночасно здійснює не більше однієї дії. При цьому послідовність дій, що виконуються одна за одною, утворює процес. Вважається, що однакові послідовності дій, здійснювані процесором у різні часи, утворюють відмінні один від одного процеси. Опис множини процесів, що приводить до конкретного результату, називається алгоритмом. Він записується мовою, зрозумілою процесору, і складається з інструкцій та вказівок про порядок їх виконання. У програмуванні основним виконавцем виступає процесор. Алгоритм, записаний мовою, «зрозумілою» процесору, називається програмою. Програми для ЕОМ складаються за допомогою спеціальних систем позначень, що називаються мовами програмування. Їх умовно поділяють на мови низького та високого рівнів. Однією з найбільш поширених мов програмування (поряд з такими мовами, як С++, Java, Python) вважається розроблена в 70-х роках ХХ-го сторіччя доцентом факультету інформатики Стенфордського університету Ніклаусом Віртом мова Pascal. Сучасний її розвиток у першу чергу здійснюється завдяки широкому колу користувачів та незалежним проєктам. Найбільшим незалежним проєктом вільного середовища розробки програмного забезпечення є Lazarus. Розробниками якого є: Cliff Baeseman, Shane Miller, Michael A. Hess та інші учасники проєкту. Слід зазначити, що мова Pascal розроблена з урахуванням принципів структурного програмування. Для структурованих програм характерні відповідність конструкції мови логічному мисленню людини, можливість написання програми практично необмеженого розміру, будь-якої складності й будь-якого призначення. Низькою є імовірність допущення помилок. З цього приводу використання Паскалю вважається доцільним засобом раціоналізації інженерного труда.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання курсової роботи "Розв'язання інженерної задачі за допомогою комплексу програмних засобів" з дисципліни "Інформаційні технології та програмування в ДВЗ"
    (2020) Пильов, Володимир Олександрович; Ліньков, Олег Юрійович; Коваленко, Світлана Володимирівна
    Застосування нових інформаційних технологій в інженерній діяльності постало як першочергове завдання й привело до того, що використання обчислювальної техніки набуло стратегічного значення в питаннях інтенсифікації і підвищення якості праці, розробки конкурентоспроможної техніки. В повному обсязі це стосується і питання розвитку вітчизняного моторобудування, підвищення якості та конкурентоспроможності двигунів внутрішнього згоряння (ДВЗ) як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках. Явища і процеси, що вивчаються і досліджуються в теорії ДВЗ, потребують виконання відповідних описів за допомогою понять математики. При цьому курсова робота передбачає засвоєння знань, умінь і навичок розробки алгоритмів розв’язання інженерних задач та реалізації цих алгоритмів за допомогою сучасної комп’ютерної техніки, використання сучасного програмного забезпечення. Метою роботи є набуття майбутніми інженерами практичних навичок і вмінь, що є необхідними для вирішення проблем, пов’язаних з досягненням світового рівня вітчизняних двигунів внутрішнього згоряння шляхом використання комп’ютерної техніки. Основна мета роботи – поглиблення навичок використання сучасних комп’ютерів та програмного забезпечення.