Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 1607
  • Ескіз
    Документ
    Current State and Prospects of Economic Development of the Transport Industry in Ukraine
    (Kaunas University of Technology, 2024) Pererva, P.; Kosenko, O.; Kobieliev, V.; Havrys, O.; Matrosova, V.; Pohorielova, T.
    The main economic indicators of the Ukrainian transport industry generally characterizing its current state and development prospects are studied. It is proved that the transport industry in each country is one of the most important that impact on economic activity effectiveness. There is a link between different directions and spheres of economic activity, that works as a basic indicator of progressive development trends Ukrainian and global economy. The general state dynamic of the Ukrainian transport services market 2015-2022 is studied, which includes almost all possible modes of transport for freight and passenger transportation: road, rail, aviation, pipeline and water (sea and river). It is determined that since the beginning of Russia's full-scale invasion Ukrainian transport industry has suffered significant losses and its economic characteristics have deteriorated significantly. 318.3 million tons of various types of cargo were transported by all types of vehicles in 2022, which is almost 50% less than in 2021. The cargo turnover volume is 165943.5 million ton-kilometers in 2022, which is almost 47% less than in the previous year. The number of passengers transported in Ukraine by all vehicles amounted to 1.61 billion people, which is almost 40% less than in 2021. Passenger turnover in 2022 amounted to 31.20 billion passenger-kilometers, that is 50.3% decrease. Significant changes in the structure of transport support for Ukrainian exports and imports have been identified. Decrease in the sea and air transportation volume was extent offset by the existing production capabilities of rail and road transport, which in terms of the export-import volume traffic are approaching the pre-war level in 2024. The studying results indicate that in extremely difficult economic conditions caused by the war with Russia Ukrainian transport industry was able to adapt quickly to new conditions, find appropriate capacities and reserves for the restoration and sustainable operation in all sectors of economy. All this has influenced the fact that Ukraine has retained its status as a reliable exporting state in order to be a guarantor of food security for a large part of the world in the future. Proposals have been developed for the restoration and innovative development of the Ukrainian transport system for each of the main modes of transport. The basic (priority) directions of the Ukrainian transport development and prospects for its integration into European community have been formed. It is proved that the intellectual and innovative development of the Ukrainian transport industry should be based on the experience of modern scientific research. There is a proposition to refer to promising world developments (the number of valid patents), which presence and increase trends (in the dynamics of recent years) today determine the main directions of development vehicles and transport support of the world and national transport economy.
  • Ескіз
    Документ
    European integration directions of development of the transport industry of Ukraine
    (Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2024) Kersys, Robertas; Pererva, P. G.
    The report proves the need to reform the transport sector, in particular through the improvement of state regulation and its institutional and functional support. EU member states have common standards on technical, security and social requirements, state support and market liberalization in sectors such as road transport, railways, inland waterways, aviation and maritime transport.
  • Ескіз
    Документ
    Правові засади інноваційної діяльності
    (Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2024) Лисенко, Андрій Миколайович; Перерва, Петро Григорович
    В доповіді доведено, що зростання інтелектуальної складової виробництва висуває на перший план питання регулювання інноваційної діяльності. Завдання полягає в створенні, по-перше, правової основи функціонування інноваційних відносин, а по-друге, стимулів для розвитку інноваційної складової в нашій країні. Для цього необхідне спеціалізоване правове регулювання, яке розкриває поняття «інновації», уточнює правила їх створення, рамки охорони як об'єктів інтелектуальної власності, визначає статус інноваційних суб'єктів
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження еволюції змін на підприємстві: від стартапу до масштабованого бізнесу
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Перерва, Петро Григорович; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Долина, Ірина Володимирівна
    У статті розглядається процес еволюції підприємства від етапу стартапу до повномасштабного масштабованого бізнесу. Основну увагу приділено аналізу ключових факторів, які впливають на трансформацію організаційних структур, управлінських підходів та стратегії розвитку на різних етапах зростання компанії. Автори описують основні виклики, з якими стикаються стартапи у фазі початкового розвитку, зокрема обмеженість ресурсів, пошук ринкової ніші та управління ризиками. Досліджено механізми, які допомагають підприємствам переходити до масштабування: впровадження ефективних бізнес-процесів,формування команди, адаптація до змін ринкових умов та використання інноваційних підходів у маркетингу та технологіях. Також у статті аналізуютьсяосновні стратегічні моделі, які забезпечують довгострокову конкурентоспроможність та стійкість бізнесу, включаючи стратегії диверсифікації, залучення інвестицій та автоматизації операцій. Практичні рекомендації базуються на прикладах успішних підприємств, які пройшли шлях від стартапу до масштабованого бізнесу. Розглянуто основні проблеми, які можуть виникнути в перехідний період від стартапу до масштабування бізнесу. Доведено, що подолання проблем і перемога в ринковій конкуренції вимагає, щоб підприємець і команда засновників: встановлювали та підтримували чітке почуття напрямку; позиціонували та перепозиціонували пропозицію відповідно до потреб розширеного ринку; розробляли та впроваджували внутрішні процеси для забезпечення реагування клієнтів; створили здібну та віддану управлінську команду, яка відповідаєстратегічному напрямку; впроваджували процеси прийняття рішень та інфраструктуру, що відповідають стадії розвитку; розбудовували фінансовий потенціал, орієнтований на ефективне використання наявних ресурсів; плекати культуру, яка відображає цінності, переконання та норми, що підтримують бізнес-мету; визнавали вразливі місця, властиві підприємству, що розвивається, і проактивно управляти ризиками. Це дослідження буде корисним для підприємців, менеджерів і дослідників, які цікавляться динамікою розвитку компаній та управлінням змінами на різних етапах життєвого циклу бізнесу.
  • Ескіз
    Публікація
    Економічна оцінка комерціалізації інновацій в системі менеджменту "розумного підприємства"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Перерва, Петро Григорович; Мащенко, Марина Анатоліївна; Ткачова, Надія Петрівна; Долина, Ірина Володимирівна
    У статті розглядається роль економічної оцінки в процесі комерціалізації інновацій в контексті управління "розумними підприємствами", аналізується важливість економічної оцінки комерціалізації інновацій в системі менеджменту "розумного підприємства". Доведено, що інновації є ключовим елементом для досягнення успіху підприємств у системі «розумного підприємства». Ефективна їх комерціалізація може сприяти підвищенню продуктивності та конкурентоспроможності. Оцінка економічної доцільності впровадження інновацій є важливим процесом, який дозволяє підприємствам проаналізувати, чи є потенційні вигоди від інвестицій у нові технології вищими за витрати. Автори розглядають ключові аспекти, такі як ефективність впровадження інновацій, методи моніторингу фінансових результатів та управління ризиками. Особливу увагу приділено використанню аналітичних інструментів і даних для прийняття зважених рішень. Стаття підкреслює необхідність змін в організаційній культурі для сприяння інноваційності та конкурентоспроможності. Постійний моніторинг економічних показників і результатів впроваджених інновацій дозволяє оперативно коригувати стратегії та процеси для досягнення максимального результату. Ефективні стратегії управління ризиками можуть знизити невизначеність, пов'язану з впровадженням нових технологій, що особливо важливо в умовах конкурентного середовища. Особливу увагу приділено інтеграції інноваційних технологій та бізнес-процесів, які забезпечують підвищення ефективності та конкурентоспроможності підприємств. Автори аналізують ключові аспекти економічної оцінки, такі як вибір показників ефективності, методи моніторингу результатів впровадження інновацій, а також стратегії управління ризиками. Підкреслюється важливість використання аналітичних інструментів і великих даних для ухвалення зважених рішень, що реагують на зміни ринкової ситуації. Стаття також відзначає, що для успішної комерціалізації інновацій необхідна адаптація організаційної культури, що сприяє відкритості до нових ідей і здатності до їх реалізації. В результаті представлено концептуальну модель економічної оцінки, яка може бути використана підприємствами для ефективного управління інноваційними проектами. Пропонована до використання на практиці концептуальна модель економічної оцінки включає в себе практичні рекомендації для успішної комерціалізації інновацій у бізнес-середовищі. Викладені в статті науково-методичні положення та рекомендації є важливими для розуміння суті та значення економічної оцінки в процесі комерціалізації інновацій у сучасному бізнес-середовищі, що сприяє розвитку «розумних підприємств».
  • Ескіз
    Документ
    Innovative forms of financial assistance to Ukraine
    (WSEH, 2024) Moroz, Karyna; Pererva, P. G.
    The report substantiates that innovative forms of financial assistance to Ukraine are financing mechanisms that differ from traditional loans or grants in flexibility, efficiency, and technological innovations. Their goal is to support economic recovery, stimulate innovation, and integrate Ukraine into global financial and economic processes.
  • Ескіз
    Документ
    Financial and economic support of innovation activity
    (WSEH, 2024) Shchebetova, A. O.; Pererva, P. G.
    The report proves that the effectiveness of all financial and economic measures is most often assessed by the size of the economic efficiency of innovations and innovation activities: the economic effect of the introduction of innovations (reduction of costs, increase in income) is determined; Forecasting models are used to estimate the long-term benefits of innovation
  • Ескіз
    Документ
    Економічна сутність інноваційної сприйнятності технологічних продуктів
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Лисенко, Андрій Миколайович; Перерва, Петро Григорович
    В доповіді обгрунтовано, що економічна сутність інноваційної сприйнятності технологічних продуктів полягає у здатності ринку, підприємств і споживачів приймати, адаптувати та впроваджувати нові технології, що сприяє підвищенню конкурентоспроможності, ефективності виробництва і стійкому економічному зростанню. Інноваційна сприйнятність є важливим показником розвитку економіки та готовності суспільства до прийняття змін, що втілюються через технологічні нововведення.
  • Ескіз
    Документ
    Податковий консалтинг: інструмент для фінансової безпеки
    (Книжкове видавництво ФОП Вишемирський В. С., 2024) Перерва, Петро Григорович; Лега, Ольга Василівна
  • Ескіз
    Документ
    Особливості створення та просування бренду університету
    (Національний університет "Києво-Могилянська академія", 2024) Перерва, Петро Григорович; Мирошник, Тетяна Олегівна
    В монографії визначено, що бренд в освіті, як поняття, виникає в результаті вдосконалення стратегій освітнього маркетингу та спирається на розуміння закономірностей масової свідомості. Для споживача бренд має соціальну значимість як знак приналежності до певного кола товариства. Споживачі освітніх послуг також цінять і професійне становлення роблять ставку і на престижність бренду одержаної освітньої послуги. До того ж бренд освітнього установи несе у собі елементи стилю, життя, оскільки відома марка освітньої установи вказує на придбання та використання освітніх послуг найкращої якості