Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
15 результатів
Результати пошуку
Документ Автономний метод докалібрування безплатформної інерціальної навігаційної системи у ході експлуатації(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Успенський, Валерій БорисовичНа сучасному повітряному транспорті широко використовують безплатформні інерціальні навігаційні системи (БІНС). Термін експлуатації таких систем налічує десятиріччя. За цей час можливе погіршення характеристик таких систем, пов'язане з деградацією інерціальних датчиків – гіроскопів та акселерометрів. В цих умовах для підтримки необхідної точності БІНС протягом усього терміну експлуатації необхідно або періодично проводити регламентні роботи з бортовою системою, або безперервно адаптувати модель вимірювань датчиків, що використовується, в частині компенсації виникаючих похибок. Другий з вищевказаних напрямків, який назвемо докалібруванням, має перед першим ту перевагу, що проводиться самою системою автоматично і не вимагає ані додаткового обладнання, ані додаткових робіт з обслуговування. Відомий спосіб докалібрування БІНС заснований на комплексуванні інформації від БІНС та від приймача супутникових радіонавігаційних сигналів (СРС). Таке докалібрування, по-перше, істотно залежить від наявності та якості супутникової інформації, по-друге, можливе лише для інтегрованих навігаційних систем, в яких інерційна підсистема доповнена приймачем СРС. На відміну від відомого способу у цій статті вирішується завдання автономного докалібрування БІНС, яке здійснюється після кожного польоту. Рішення будується на основі лінеаризованої моделі помилок інерційної навігації за крайовими умовами вектора стану (на початку та наприкінці польоту). Зовнішня інформація, що використовується, складається тільки з початкових значень координат і поточних вимірювань баровисотоміра. В результаті рішення наприкінці польоту визначаються похибки гіроскопів та акселерометрів, а також помилка визначення в БІНС кінцевих значень широти та довготи. Похибки датчиків можуть бути використані у наступних вмиканнях системи, що забезпечує підвищення точності її роботи загалом. На типовій програмі імітаційного польоту проведено аналіз придатності та ефективності розробленої методики.Документ Diagnosis methods for mechanisms and machines based on empirical mode decomposition of a vibrosignal and the wilcoxon test(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Zuev, Andrey; Ivashko, Andrey; Lunin, DenisMethods for diagnosing mechanisms and machines based on the analysis of vibration signals are considered. In particular, the comparison of various algorithms for analyzing vibration signals in the time and frequency domains was made, methods for selecting diagnostic features and methods for secondary processing were analyzed. The purpose of the study is to develop algorithms for selecting the vibration signal envelope based on empirical mode decomposition and decomposition of the signal into intrinsic mode functions, algorithms for the spectral estimation of envelopes and to choose a criterion for making a decision on object classification. It is proposed to choose the non-parametric Wilcoxon signed-rank test to determine the statistical significance of the difference between the parameters of normal and faulty objects. The multichannel microcontroller system for collecting data from an accelerometer and transmitting it to a computer via a local Wi-Fi network, including a number of independent data gathering nodes connected to a common distributed computing system, has been developed and experimentally studied. The computer processing of the recorded vibration signals for serviceable and faulty mechanisms was performed, including data decoding, Hilbert-Huang transform, spectral analysis using the Welch and Yule-Walker methods, and the choice of a diagnostic feature that provides maximum reliability of recognition. Based on the results of the work, it was determined that the empirical mode decomposition makes it possible to obtain vibration signal envelopes suitable for further diagnostics. Recommendations are developed for choosing the intrinsic mode function and the spectral analysis algorithm, it is determined that the first intrinsic mode function is the most informative for the mechanism under study. In accordance with the Wilcoxon criterion, the degree of diagnostic reliability was numerically determined in the analysis of the spectral power density of the vibration signal and the amplitude of peaks, and the comparison of probabilities of error-free recognition for various modifications of the algorithm was made.Документ Корекція алгоритму орієнтації керованого об'єкту, що швидко обертається(ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Некрасова, Марія ВолодимирівнаПублікація Експериментальна установка для визначення вібрацій підшипників на основі ємнісних акселерометрів(ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Задорожний, Іван Вячеславович; Водка, Олексій ОлександровичДокумент Определение области эффективного применения акселерометрических БИНС(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016) Некрасова, Мария ВладимировнаДокумент Способ повышения точности БИНС по измерениям кажущегося ускорения для управляемого объекта, который быстро вращается(НТУ "ХПІ", 2018) Успенский, Валерий Борисович; Некрасова, Мария Владимировна; Багмут, Иван АлександровичПредложен метод повышения точности определения ориентации в бесплатформенной инерциальной навигационной системе для быстровращающегося вокруг продольной оси объекта. Метод основан на использовании измерений вектора кажущегося ускорения от специально размещенных акселерометров для периодической коррекции угла крена. Показано, что разработанный способ существенно ограничивает ошибку определения угла крена. Сформулирован сам алгоритм коррекции, применение которого позволяет значительно повысить точность определения ориентации, что было доказано при моделировании.Документ Оптимизация структуры избыточной системы неравноточных датчиков(НТУ "ХПИ", 2009) Успенский, Валерий Борисович; Звягинцев, О. К.Описана задача определения конфигурации избыточной системы неравноточных акселерометров из условия минимума совокупной оценки измеряемой величины. Предложен метод ее решения.Документ Эксперименальное определение коэффициента сцепления колес с дорогой(НТУ "ХПИ", 2012) Клец, Д. М.Предложена методика экспериментального определения коэффициента сцепления колес с дорогой с использованием мобильного регистрационно-измерительного комплекса на базе датчиков линейного ускорения.Документ Способ и устройство для исследования регенеративных автоколебаний при точении(НТУ "ХПИ", 2013) Внуков, Юрий Николаевич; Кучугуров, М. В.; Дядя, С. И.; Зинченко, Р. Н.; Гончар, Е. А.В статье предложена схема, описывающая динамический процесс резания металла при колебательном движении режущего инструмента. На ее основе разработана методика экспериментального исследования, позволяющая изучать регенеративные колебания при токарной обработке. Представлена конструкция устройства, позволяющего проводить данный вид исследований в широком диапазоне изменения статических и динамических характеристик упругой системы резца.Документ Настройка фильтра Калмана в задаче коррекции инерциальных измерений в интегрированной навигационной системе(НТУ "ХПИ", 2011) Багмут, Иван АлександровичВыполнен анализ влияния настройки фильтра Калмана на эффективность оценивания инструментальных погрешностей инерциального блока в интегрированной навигационной системе. На основе результатов данного анализа сформулированы рекомендации по настройке фильтра, что позволяет повысить точность и адекватность оценивания инструментальных погрешностей в сравнении с теоретической настройкой. Представлены результаты имитационного моделирования, которые свидетельствуют о высокой эффективности рекомендованной настройки.