Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
16 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Декомпозиція задачі проектування асинхронних двигунів з індукційним регулятором в колі ротора(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2004) Головань, Василь Іванович; Головань, Іван ВасильовичЗдійснюється формування ітератиивної процедури декомпозиції задачі проектування асинхронних двигунів з індукційним регулятором в колі ротора. Це приводить до побудови ієрархічної структури рівней взаємодії системи аналізу поставлених математичних задач синтезу рішення зворотніх задач та задач багатокритеріальної оптимізації.Документ Формування напрямків та джерел інвестування розвитку електромашинобудування(ФОП Томенко Ю. І., 2019) Торой, І.; Кобєлєва, Тетяна ОлександрівнаДокумент Застосування пакету Maple для аналітичних перетворень при розрахунку і побудові графіків стаціонарних режимів асинхронних двигунів і електроприводів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Осичев, Олександр Васильович; Ткаченко, Андрій ОлександровичРозроблено програму у пакеті символьних перетворень Maple. Вона забезпечує автоматизоване отримання формул і побудову графіків основних характеристик асинхронного двигуна у зручній формі для інженера-електромеханіка та студента: M(s), ω(M), ω(I), I(s); cosφ=f(s) та φ(s) для струмів статора, ротора, ланцюга намагнічення; к.к.д. машини η(s) та ряд інших характеристик. В основу розрахунку покладено схему заміщення асинхронного двигуна у різних її варіантах: з одним контуром в роторі, з двома і більше контурами в роторі, з урахуванням скін-ефекту в стрижнях ротора і без нього. Користувач може наростити схему заміщення до необхідної конфігурації. Алгоритм подальших перетворень заснований на аналітичному отриманні амплітудно-частотних та фазо-частотних характеристик у вузлах схем заміщення з подальшим розрахунком за потужностями та ковзанням. Виведення графіків забезпечується користувачем після завдання чисельних значень та розрахунку за отриманими аналітичними залежностями, без чисельних похибок та помилок. Стаття містить скріншоти важливих частин програм, ілюструє повний комплект графіків, одержуваних за один прогін виконання програми.Документ Method of calculation of electromagnetic torque and energy losses of three-phase induction motors when powered by a regulated single-phase voltage(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Shurub, Yu. V.; Vasilenkov, V. Ye.; Tsitsyurskiy, Yu. L.Single-phase power supply of induction motors is used in public utilities, in microclimate control systems for remote agricultural consumers, in water supply and pipeline transport systems, etc. In practice, there is the use of induction motors with three-phase stator winding in the conditions of single-phase power supply. Starting and operating capacitors are used to enable their operation when powered by a single-phase network. Problem. There are many fairly accurate methods for calculating the characteristics of an induction motor in asymmetric, including single-phase, modes of operation, but they are based on differential equations, which does not allow to obtain analytical expressions for preliminary analysis and synthesis of such systems. Goal. The purpose of this article is to develop the analytical method of definition of electromagnetic torque and energy losses of voltage-regulated three-phase induction motors working according to the scheme of single-phase inclusion with the phase-shifting capacitor. Methodology. The method is based on the theory of symmetric components and analysis of replacement schemes of induction machine in motor and generator modes. Results. The analysis of the obtained data shows that at a constant value of the phase-shifting capacitor capacity induction motor working according to the scheme of single-phase inclusion has a minimum of losses at one value of slip at different values of supply voltage. Therefore, if you keep this slip constant when the load changes, you can achieve a mode of minimizing losses at a constant value of the capacity, optimal for this slip. This shows that the thyristor voltage regulator can be used as an energy-saving element under variable load, while the capacitance of the phase-shifting capacitor can remain constant when changing the load in a wide range provided that this slip is stabilized. Originality. The developed method allows to obtain analytical expressions for comparative analysis of electromagnetic torque and energy losses of three-phase induction motors powered by a single-phase network at different values of the capacity of the phase-shifting capacitor, supply voltage for different variants of schemes for including three-phase induction motors in a single-phase network. Practical value. Based on the developed analytical method, the optimal parameters of phase-shifting capacitors and rational schemes for including three-phase induction motors in a single-phase network can be determined.Документ Математичне моделювання реостатно-реакторного пуску асинхронних двигунів з фазним ротором(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Маляр, Василь Сафронович; Гамола, Орест Євгенович; Мадай, Володимир Степанович; Васильчишин, Іванна ІванівнаРозроблено математичні моделі, методи і алгоритми аналізу пускових режимів і статичних характеристик асинхронних двигунів з фазним ротором. В розроблених алгоритмах математична модель двигуна подана диференціальними рівняннями, складеними для електричних контурів в системі ортогональних координат. Математичною основою розроблених алгоритмів розрахунку статичних характеристик є розв’язування нелінійних систем скінченних рівнянь електричної рівноваги методом Ньютона в поєднанні з методом продовження по параметру, а пускових режимів – числове інтегрування нелінійних систем диференціальних рівнянь електромеханічної рівноваги. Елементами матриці Якобі в розроблених алгоритмах є власні і взаємні диференціальні індуктивності електричних контурів, які визначаються на основі характеристик намагнічування основним магнітним потоком, а також потоками розсіювання контурів ротора і статора, що дає змогу здійснювати розрахунок з урахуванням насичення магнітопроводу двигуна. Розроблені програми і алгоритми мають високу швидкодію і дають змогу здійснювати проектний синтез пускових активних і реактивних опорів в колі ротора з метою забезпе- чення закону зміни електромагнітного моменту під час пуску, який відповідає роботі системи електроприводу в заданих технологічних умовах, а також здійснювати мікропроцесорне керування в динамічних режимах.Документ Енергоощадна дистанційна система керування баштових кранів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Коваленко, О. О.; Коваленко, Валентин ОлександровичДокумент Optimization of thermal modes and cooling systems of the induction traction engines of trams(Технологический центр, 2017) Liubarskyi, Borys; Petrenko, Оleksandr; Iakunin, Dmytro; Dubinina, OksanaWe developed a procedure for the optimization of thermal modes and parameters of the cooling system of induction traction engines of tram carriages. The procedure includes the following basic steps. The optimization of operating modes of an induction traction drive by the criterion of effectiveness of its work under different modes. The optimization of motion modes of a tram carriage along a track section with the assigned motion schedule and profile based on the curves of the motion of a tram carriage, optimal by the criterion of energy consumption, using the method of Hamilton-Jacobi-Bellman. The optimization of parameters of the cooling fan of traction engines by the criterion of efficiency of a cooling system using the Weyl method by the generalized golden section. It is proposed to conduct determining of operating modes of a traction drive in advance based on the solution to the problem of conditional optimization of its modes. In order to determine the optimal operating modes of a traction drive, we selected a combined method: global search is executed by genetic algorithm with a one-point crossover and by selection on the principle of roulette. At the final stage of an optimization procedure, optimum refining is carried out using the Nelder-Mead method. When a tram carriage moved along a track section, we defined the following. We determined the optimal modes of motion of the tram carriage T-3 VPA with induction traction engines for a track section with the assigned motion schedule. It was found that, compared with the basic design, efficiency of the cooling system increased by 27.6 %, which corresponds to a reduction in the proposed criterion of efficiency. Based on the results of modeling a traction engine with an optimal fan, it was established that the largest overheating is observed in the frontal part of the stator winding. The temperature is 139.6 °C at second 3363 from starting the motion and it does not exceed a permissible value of 140 °C.Документ Гармонійний аналіз комбінованої схеми однофазного включення асинхронного електроприводу з тиристорним керуванням(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Шуруб, Юрій Вікторович; Цицюрський, Юрій ЛеонтійовичРозроблено узагальнену для різних варіантів з`єднання силової частини електроприводу з тиристорним керуванням математичну модель комбінованої схеми однофазного включення асинхронного двигуна із змінною структурою силової частини та постійною ємністю фазозміщуючого конденсатора. Проведено порівняльний гармонійний аналіз струмів та моментів двигуна та визначено фактори, що впливають на енергоефективність електроприводу, при різних схемах включення силової частини.Документ Математична модель електротехнічного комплексу для приводу головних циркуляційних помп ядерного реактора ВВЕР-1000 атомних електричних станцій(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Василів, Карл Миколайович; Мазуренко, Леонід ІвановичСтворено засоби комп’ютерного дослідження режимів роботи асинхронних двигунів головних циркуляційних помп ядерного реактора ВВЕР-1000 АЕС. Розроблено математичну модель електротехнічного комплексу: «Синхронний турбогенератор енергоблоку АЕС – електрична мережа енергосистеми – два трансформатори власних потреб – чотири асинхронні двигуни» у фазних координатах, орієнтовану на явні методи чисельного інтегрування системи диференціальних рівнянь. На базі математичної моделі розроблено програмне забезпечення, призначене для дослідження електромагнітних і електромеханічних процесів системи асинхронних двигунів головних циркуляційних помп ядерного реактора ВВЕР-1000 в режимах: оперативного перемикання включно з пуском і вибігом, переходу на резервне живлення, самозапуску двигунів з вибігом турбогенератора і без його вибігу. Виконано дослідження процесів системи асинхронних двигунів в режимі оперативного перемикання під час їх живлення від турбогенератора та встановлено основні закономірності їх перебігу в якісному та кількісному співвідношенні.Документ Відновлення електробуріння в Україні(НТУ "ХПІ", 2018) Червінський, Володимир Петрович; Мельник, Роман ЮрійовичУ статті наведені відомості про історію виникнення електробурів і їх використання, наведено порівняння електробуріння з турбінно-роторним бурінням у певному районі, розглянуті особливості конструкції електробура, компонування низу бурової колони при бурінні електробуром. Наведені технічні дані деяких типів електробура, детально розглянуті основні переваги та недоліки у використанні електробура. Наприкінці автори висловлюють думку стосовно перспектив у використанні електробуріння, зокрема в Україні.