Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
39 результатів
Результати пошуку
Документ Методичні вказівки для самостійної роботи за темою "Функції кількох змінних: основні поняття, формули, варіанти контрольних завдань, приклади розв'язку"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Кириллова, Наталія Олександрівна; Тимченко, Галина Миколаївна; Одинцова, Олена ВолодимирівнаМетодичні вказівки відповідають силабусам з дисципліни «Вища математика» для спеціальностей 122 «Комп’ютерні науки», 172 «Телекомунікації та радіотехніка», 174 «Автоматизація, комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка», 175 «Інформаційно-вимірювальні технології» та призначені надати допомогу студентам заочної форми навчання при вивченні розділу "Функції кількох змінних", виконанні контрольних завдань з цієї теми та підготовки до іспиту. Вказівки складаються з трьох частин. В першій частині зручно та компактно, у вигляді таблиць, наведені формули та основні поняття теми "Функції кількох змінних". Друга частина містить варіанти контрольних завдань, які охоплюють всі розділи теми: область визначення функції двох змінних, частинні похідні першого та другого порядків, дотична площина та нормаль до поверхні, екстремум функції двох змінних, найбільше та найменше значення функції в замкненій області. Третя частина методичних вказівок містить приклади виконання контрольних завдань з покроковими поясненнями дій, з посиланнями на необхідні формули та теоретичні відомості. Ці методичні вказівки можуть стати у нагоді і студентам очної форми навчання технічних університетів при підготовці до контрольних, колоквіумів, тестів, іспитів.Документ Аналіз властивостей тензора другого рангу(2023) Львов, Геннадій ІвановичОдин з важливіших прикладів застосування тензорів другого рангу є характеристика напруженого стану. Аналіз напруженого стану в точці навантаженого тіла є один з фундаментальних аспектів не тільки теорії пружності, але і в цілому механіки твердого тіла, що деформується, і є необхідним етапом будь-яких міцносних розрахунків. Індивідуальні домашні завдання по даній темі виконуються з метою закріплення теоретичних відомостей і придбання практичних навиків роботи з характеристиками напруженого стану. Перед виконанням роботи слід ретельно вивчити відповідні розділи теорії. Робота виконується в окремому зошиті протягом двох тижнів з моменту отримання завдання і здається на перевірку викладачу. Оцінка здійснюється по наступних основних параметрах: - повнота і правильність виконання завдання; - акуратність оформлення; - своєчасність здачі.Документ Методичні вказівки для самостійної роботи за темою "Похідна та її застосування: основні поняття, формули, варіанти контрольних завдань, приклади розв'язку"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Кириллова, Наталія Олександрівна; Одинцова, Олена Володимирівна; Тимченко, Галина МиколаївнаМетодичні вказівки відповідають силабусам з дисципліни «Вища математика» та призначені надати допомогу студентам заочної форми навчання при вивченні розділу "Диференціальне числення функції однієї змінної", виконанні контрольних завдань з цієї теми та підготовки до іспиту. Вказівки складаються з трьох частин. В першій частині зручно, компактно, у вигляді таблиць наведені формули та основні поняття теми "Диференціальне числення функції однієї змінної". Друга частина містить варіанти контрольних завдань, які охоплюють всі розділи теми: диференціювання складних функцій, функцій що задані неявно та параметричному вигляді; завдання на дослідження поведінки функцій та побудову графіків, обчислення границь за правилом Лопіталя, знаходження найбільшого та найменшого значень функції на відрізку, складання рівнянь дотичної та нормалі. Третя частина методичних вказівок містить приклади виконання контрольних завдань з покроковими поясненнями дій, з посиланнями на необхідні формули та теоретичні відомості. Ці методичні вказівки можуть стати у нагоді і студентам очної форми навчання технічних університетів при підготовці до контрольних, колоквіумів, тестів, іспитів.Документ Методичні вказівки для самостійної роботи за темою "Інтеграл та його застосування: основні поняття, формули, варіанти контрольних завдань, приклади розв'язку"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Кириллова, Наталія Олександрівна; Тимченко, Галина Миколаївна; Одинцова, Олена ВолодимирівнаМетодичні вказівки відповідають силабусам з дисципліни «Вища математика» та призначені надати допомогу студентам заочної форми навчання при вивченні розділу "Інтегральне числення функції однієї змінної", виконанні контрольних завдань з цієї теми та підготовки до іспиту. Вказівки складаються з трьох частин. В першій частині стисло, у вигляді таблиць наведені формули та основні поняття теми "Інтегральне числення функції однієї змінної", що включають означення, властивості та методи інтегрування невизначеного, визначеного та невласного інтегралів, застосування визначеного інтегралу. Друга частина містить варіанти контрольних завдань, які охоплюють всі розділи теми. Третя частина методичних вказівок містить приклади виконання контрольних завдань з поясненнями дій, з посиланнями на необхідні формули та теоретичні відомості. Ці методичні вказівки можуть стати у нагоді і студентам очної форми навчання технічних університетів при підготовці до контрольних, колоквіумів, тестів, іспитів.Документ Методичнi вказiвки для самостiйної роботи за темою "Аналiтична геометрiя" з навчальної дисциплiни "Вища математика"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Веретельник, Віктор Володимирович; Тимченко, Галина МиколаївнаМетодичнi вказiвки вiдповiдають силабусу дисциплiни «Вища математика». Головна мета — надати студентам певний мiнiмум теоретичного матерiалу, а також практичних навичок з основних питань для розв’язання задач за темою «Аналiтична геометрiя», допомогти студентам в їх самостiйнiй роботi. У кожному роздiлi наведено достатня кiлькiсть розв’язаних задач та прикладiв, пояснюючих та закрiплюючих теоретичний матерiал. Серед розв’язаних задач чимало таких, якi можна назвати типовими; в будь-якому випадку ознайомлення з ними дозволяє студенту при мiнiмальнiй допомозi з боку викладача оволодiти основними методами розв’язання задач даного роздiлу. Наприкiнцi кожного роздiлу наведено добiрку завдань для самостiйної роботи.Документ Методичні вказівки до виконання індивідуальних завдань з навчальної дисципліни "Вища математика"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Олексенко, Вячеслав Михайлович; Решетнікова, Світлана МиколаївнаКурс вищої математики відіграє важливу роль у підготовці майбутніх фахівців за спеціальністю 101 – «Технології захисту довкілля». Значне місце посідає самостійна робота студентів – діяльність студентів у процесі навчання, яка здійснюється під керівництвом викладача, але без його безпосередньої участі. Вона розглядається в контексті самоосвіти, самовдосконалення, самоствердження, а тому розвиває спостережливість, ініціативність, стимулює творчий підхід до розв’язання задач. Одним з елементів самостійної роботи є виконання індивідуальних завдань студентами. Розроблені завдання систематизовані за основними темами навчальної програми. Для успішного їх розв’язання студентам радимо: 1). Ознайомитися з програмою курсу, списком рекомендованої літератури. 2). Вивчити матеріал за темами, запропонований у навчальних посібниках зі списку літератури. 3). Перейти до розв’язання задач. Запропоновані завдання можна з успіхом використовувати для контрольних робіт. Вони упорядковані так, щоб викладач міг застосувати їх за різних форм організації самостійної роботи студентів: індивідуальною, фронтальною, колективною, груповою. Номер варіанта визначається викладачем. Для студентів денної форми навчання варіант зручно встановити за числом, яке стоїть біля прізвища студента в журналі групи на момент видачі завдання.Документ Збірка розрахунково-графічних завдань з вищої математики(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Католик, Ірина Мирославівна; Гайдаш, Аліна МихайлівнаУ збірці представлені розрахунково-графічні завдання з вищої математики, що охоплюють сім її розділів, а саме: «Елементи лінійної алгебри», «Векторна алгебра та аналітична геометрія», «Диференціальне числення функції однієї змінної», «Невизначений інтеграл», «Визначений інтеграл», «Диференціальні рівняння» та «Ряди». Кожне РГЗ включає 30 варіантів завдань і супроводжується детальною інструкцією для їх розв’язання. Посібник призначений для викладачів математики та студентів прискореної форми навчання.Документ Методичні вказівки до проведення тестового контролю знань з вищої математики за темою "Похідна та її застосування"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Католик, Ірина МирославівнаПредставлені методичні вказівки є продовженням серії методичних видань, започаткованої на кафедрі вищої математики НТУ «ХПІ» для тестування студентів з різних розділів курсу математики. Ці методичні вказівки включають тестові завдання з теми «Диференціювання функції однієї змінної», що є однією з найважливіших тем курсу математичного аналізу і складається з розділів «Техніка диференціювання» та «Застосування похідної». Для успішного засвоєння цієї теми студенти мають бути ознайомлені з поняттям похідної функції, таблицею похідних та правилами диференціювання, геометричним змістом похідної та застосуванням її для аналізу поведінки функції, побудови її графіка тощо. Від них вимагається також вміння знаходити похідну функції у випадках, коли вона задана параметрично або неявно та коли потрібно застосувати метод логарифмічного диференціювання. Перевірці наявності таких навичок та умінь присвячені запропоновані 20 варіантів тестових завдань, кожний з яких складається з 10 питань. Видання адресоване викладачам вищої математики НТУ «ХПІ», а також може бути використане для самостійної роботи студентів при підготовці до захисту РГЗ, контрольної роботи, колоквіуму, іспиту тощо.Документ Методичні вказівки для самостійної роботи над розділом "Диференціальне числення функції однієї змінної"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Католик, Ірина Мирославівна; Олексенко, Вячеслав МихайловичВища математика – фундаментальна дисципліна, яка сприяє підготовці висококваліфікованих фахівців інженерних спеціальностей. Сьогодення вимагає підвищення уваги до самостійної роботи студентів. Тому ця праця покликана допомогти студентам оволодіти запропонованим матеріалом самостійно. На основі наукових досягнень наглядно і доступно викладено основи диференціального числення функції однієї змінної в процесі розв’язання задач. Така форма викладення навчального матеріалу найбільш зручна для засвоєння методів розв’язування задач. З метою самостійно навчитися диференціювати функції та систематизувати свої математичні знання детально розв’язано понад сорок задач. Запропоновані таблиці похідних та диференціалів функцій бажано знати, що значно допоможе при розв’язуванні задач з вищої математики як за вказаною темою, так і при вивченні деяких інших розділів вищої математики в майбутньому. Методичні вказівки створено за програмою підготовки бакалаврів в технічних університетах для студентів спеціальності 101 – «Технології захисту довкілля». Автор висловлює щиру вдячність професору кафедри вищої математики Першиній Юлії Ігорівні за вдумливе рецензування.Документ Еволюція педагогічного процесу: пріоритет самостійної роботи щодо вищої математики(Громадська наукова організація "Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління", 2024) Олексенко, Вячеслав МихайловичСучасні складні умови життя, які унеможливлюють відвідування студентами навчальних занять, глобальні трансформації в освіті, нові питання, які висунуті суспільством, стан економіки України актуалізують проблему організації самостійної роботи студентів в аспекті удосконалення математичної підготовки фахівців у технічних вищих навчальних закладах. На основі аналізу результатів відомих публікацій і власного дослідження встановлено необхідність перегляду педагогічного процесу математичної підготовки майбутніх інженерів. Доведено потребу змінити роль і організацію самостійної роботи під час вивчення вищої математики в умовах обмеженого доступу до навчальних ресурсів і перманентних трансформацій життєвих обставин. Розкрито новий підхід до організації самостійної роботи студентів під час вивчення вищої математики у технічних вищих навчальних закладах. Аргументовано запропоновано відвести провідну роль самостійній роботі і студактивним заняттям, а не лекціям чи практичним заняттям. Рекомендовано едукаційний процес здійснювати за дослідженою нами студактивною педагогічною технологією. Обґрунтовано потребу розроблення інноваційного навчально-методичного забезпечення для майбутніх інженерів. Висвітлено особливості створеної нами моделі підручника, який передбачає подолання традиційного формату лекційно-практичних занять та фокусується на наданні студентам необхідних інструментів для самостійного оволодіння вищою математикою. Підкреслено, що підручник, окрім загальноприйнятих функцій, виконує функцію викладача і забезпечує засвоєння навчального матеріалу завдяки мультимедійним та комп’ютерним програмам і вбудованим інтерактивним технологіям.