Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
1740 результатів
Результати пошуку
Документ Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни "Виробництво, експлуатація та підтримка життєвого циклу обладнання"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Нечипоренко, Дмитро Ігорович; Новожилова, Тетяна Борисівна; Литвин, Аліна ОлегівнаВ рамках дисципліни «Виробництво, експлуатація та підтримка життєвого циклу обладнання» розглядаються загальні питання виробництва обладнання галузевого машинобудування, його безпечної і якісної експлуатації та підтримки його життєвого циклу. Силабусом освітнього компонента передбачено в якості самостійної роботи опанування певних тем дисципліни та виконання розрахункового завдання. У методичних вказівках наведено приклади вирішення розрахункових завдань та наведено теми для самостійного опанування.Документ Методичні вказівки до виконання розрахункового завдання з навчальної дисципліни "Технічні вимірювання та випробування продукції"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Дроздова, Тетяна ВасилівнаБагато людей у повсякденній роботі при зборі точної інформації для будь-яких цілей автоматично застосовують деякі статистичні методи, щоб ефективно використати отримані дані як підставу для висновків та рішень. У методичних вказівках запропоновано до вивчення та подальшого використання деякі статистичні методи та прийоми, які є широко популярні при виконанні будь-яких експериментальних досліджень, випробувань, атестаційних вимірювань тощо. Наведено етапи первинного статистичного аналізу: формування варіаційних рядів, обчислення статистичних характеристик, ідентифікація емпіричних розподілів за статистичними даними. Розглянуті питання статистичної обробки двох вибірок, побудови кумулятивної лінії, полігону та гістограм для обох розподілів, перевірки гіпотези про нормальний закон розподілу, оцінки парної залежності між вибірками різними методами, визначення характеристик зв'язку між двома випадковими величинами. Методичні вказівки містять теоретичну частину, яка направлена на підвищення інтересу студентів до комп’ютерних розрахунків і більш свідоме засвоєння учбового матеріалу, та індивідуальні завдання до виконання розрахункового завдання. Поданий в методичних вказівках матеріал дозволяє вдосконалити навички процедури статистичної обробки вимірювальних даних в рамках дисципліни «Технічні вимірювання та випробування продукції», яка займає важливе місце у підготовці та формуванні кваліфікованого фахівця-інженера.Документ Методичні вказівки "Статистична обробка результатів випробувань"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Горкунов, Борис Митрофанович; Дроздова, Тетяна ВасилівнаНа всіх стадіях створення та експлуатації продукції необхідним елементом управління якістю є контроль. За результатами контролю встановлюється якість виготовленої деталі або виробу в цілому, точність налаштування обладнання та засобів контролю, готовність об'єктів контролю до застосування за своїм прямим призначенням, а також визначаються причини відмов та невідповідностей. Іншими словами, за результатами контролю приймаються рішення про передачу продукції на подальшу обороту, постачання споживачеві, про вжиття заходів щодо усунення причин невідповідностей, що спричинили випуск бракованої продукції, і багато інших рішень. Так як в процесі контролю беруть участь особи, які здійснюють контроль, особи, що встановлюють вимоги до об'єкта і правила контролю, засоби контролю і, нарешті, об'єкт контролю. Звісно виникають питання достовірності результатів контролю та достатності обсягу інформації до ухвалення управлінські рішення з необхідним рівнем достовірності. Але як тільки в аналіз будь-якого процесу вводиться поняття достовірності, то за законами математичної статистики можна стверджувати, що результатам такого аналізу завжди притаманна якась частка невизначеності. Ця частка може бути зменшена за рахунок підвищення якості процесу вимірювань (збільшення точності вимірювань) і (або) обсягу інформації, що отримується про об'єкт контролю, але ніколи не може дорівнювати нулю. В методичних вказівках «Статистична обробка результатів випробувань» до виконання практичних робіт з навчальної дисципліни «Технічні вимірювання та випробування продукції» надаються п’ять практичних робіт, для виконання яких доцільно використовувати вбудовану в Microsoft 365 програму Excel.Документ Методичні вказівки до виконання атестаційної роботи на здобуття ступеню магістра(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Близнюк, Ольга Миколаївна; Самойленко, Сергій Іванович; Масалітіна, Наталія Юріївна; Бєлих, Ірина Анатоліївна; Варанкіна, Олександра Олександрівна; Бєлінська, Анна ПавлівнаЗгідно із Законом України № 1556-VII «Про вищу освіту»: «Атестація – це встановлення відповідності результатів навчання здобувачів вищої освіти вимогам освітньої програми та/або вимогам програми єдиного державного кваліфікаційного іспиту» [1]. Одна із форм атестації – випускна кваліфікаційна робота визначається Положенням «Про атестацію здобувачів вищої освіти та екзаменаційну комісію» НТУ «ХПІ», освітньо-професійною (науковою) програмою та навчальними планами. Дипломний проєкт та дипломна робота – це вид випускної кваліфікаційної роботи, яку виконують на визначеному рівні вищої освіти [2]. Дипломний проєкт (ДП) виконується по проєктуванню виробу, об’єкту, технологічного процесу, комп’ютерної програми тощо [2]. Дипломна робота (ДР) виконується за одним із напрямків: наукове дослідження, проведення аналізу та теоретичної розробки, моделювання та дослідження процесів і об’єктів [2]. Для інженерних направлень дипломна робота повинна мати характер прикладного наукового дослідження [2]. Перший (бакалаврський) рівень вищої освіти передбачає набуття здобувачами вищої освіти здатності до розв’язування складних спеціалізованих задач у певній галузі професійної діяльності [2].Документ Методичні вказівки до виконання лабораторних занять з навчальної дисципліни "Промислові технології мікробного синтезу"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Звягінцева, Оксана Вікторівна; Самойленко, Сергій ІвановичОрганізація будь-якого мікробіологічного синтезу практично важливих речовин починається з вивчення фізіології продуцента (характеру живлення продуцента, вплив зовнішніх факторів на стан клітин і популяцій). Ці питання з'ясовуються шляхом оптимізації досліджуваного процесу. Основою для цього є культивування мікроорганізмів в контрольованих і керованих умовах. Зрештою встановлюють склад середовищ і режим культивування, найбільш ефективні і економічно вигідні. Наступним етапом є масштабування процесу та випробування його в промислових умовах. При цьому відбувається поступовий перехід від культивування мікроорганізмів в колбах (отримання посівного матеріалу) до вирощування в лабораторних ферментерах і потім – у промислових установках великого обсягу. Також контролюється відсутність сторонніх мікроорганізмів і бактеріофагів, створюють умови для підтримання високої активності продуцента. Метою проведення лабораторних робіт є поглиблення і закріплення студентами знань та умінь, що забезпечують загальний підхід до оптимального культивування продукції промислової біотехнології, біосинтезу білку та комплексній оцінки якості кінцевого продукту. Результати досліджень описують у розрахунковій роботі, роблять висновки та захищають роботу. В процесі виконання лабораторних робіт студенти досліджують як зміни складу поживних середовищ та умов культивування впливають на вихід та якість білкового продукту. Набуті знання та навички будуть корисними при проведенні технологічних процесів біотехнологічних виробництв.Документ Методичні вказівки до виконання практичних робіт з навчальної дисципліни "Нормативне забезпечення біотехнологічних виробництв"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Звягінцева, Оксана ВікторівнаПрактичні заняття з дисципліни «Нормативне забезпечення біотехнологічних речовин» є важливим етапом навчального процесу, що дозволяє вдосконалювати теоретичну й практичну підготовку студентів. Практичні роботи виконуються відповідно до навчального плану підготовки бакалаврів денної форми навчання студентів спеціальності 162 «Біотехнології та біоінженерія». Метою навчальної дисципліни є використання студентом основ законодавства, що регулює правила створення об’єктів біотехнології та біофармації, здійснення контролю якості біотехнологічної та фармацевтичної продукції, організація виробничої діяльності, стандартизація та оцінка відповідності виробництва, засвоєння та використання принципів і правил належної виробничої практики і подальше застосування одержаних знань та навичок при вивченні загальної та спеціальної технологій, проходженні всіх видів практики, виконанні курсових і дипломних проектів, у майбутній виробничо-практичній роботі. У засвоєнні цього курсу суттєве значення мають як лекційні, так і практичні заняття.Документ Методичні вказівки до виконання практичних робіт з навчальної дисципліни "Генетика"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Клімова, Олена Михайлівна; Звягінцева, Оксана ВікторівнаПрактичні заняття з дисципліни «Генетика» важливим етапом навчального процесу, що дозволяє вдосконалювати теоретичну й практичну підготовку студентів. Практичні роботи виконуються відповідно до навчального плану підготовки бакалаврів денної форми навчання студентів спеціальності 162 «Біотехнології та біоінженерія». Метою навчальної дисципліни є формування у студентів систему знань про закономірності та механізми спадковості i мінливості на молекулярному, клітинному, організменному, популяційному рівнях.Документ Методичні вказівки до виконання практичних робіт з навчальної дисципліни "Моделювання та оптимізація систем та процесів в біотехнології"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Бєлінська, Анна ПавлівнаДисципліна «Моделювання та оптимізація систем та процесів в біотехнології» має на меті ознайомити студентів із сучасними підходами та інструментами моделювання біотехнологічних процесів, а також методами оптимізації для підвищення ефективності систем у біотехнології та біоінженерії. Особлива увага приділяється математичному моделюванню, використанню спеціалізованого програмного забезпечення та методам оптимізації, які дозволяють удосконалювати процеси виробництва біологічних продуктів і підвищувати продуктивність біосистем. Актуальність вивчення цієї дисципліни обумовлена швидким розвитком біотехнологій, які відіграють важливу роль у фармацевтичній промисловості, медицині, агробіотехнології та інших галузях. Застосування моделей та методів оптимізації дозволяє вдосконалювати технологічні процеси, знижувати витрати ресурсів і покращувати якість кінцевих продуктів. Моделювання також є основою для прогнозування поведінки біологічних систем та процесів, що сприяє їх точнішому контролю та регулюванню. Ці методичні вказівки розроблені для проведення практичних робіт з дисципліни «Моделювання та оптимізація систем та процесів в біотехнології» для студентів спеціальності 162 «Біотехнології та біоінженерія». У методичних вказівках представлені практичні завдання, які охоплюють ключові аспекти курсу, надаючи студентам можливість застосовувати теоретичні знання для аналізу та оптимізації біотехнологічних процесів. Кожна практична робота містить назву, опис мети, теоретичну частину, яка поглиблює знання студентів, практичні завдання, форму звіту та контрольні запитання для самоперевірки. Виконання практичних робіт сприяє розвитку у студентів навичок системного аналізу, зокрема вміння моделювати складні біотехнологічні процеси та знаходити оптимальні рішення для їх покращення. Студенти навчаться використовувати математичні методи для розв’язання прикладних задач у біотехнології, а також інтегрувати отримані знання в подальшій науковій діяльності та професійній практиці.Документ Методичні вказівки до виконання практичних робіт з навчальної дисципліни "Біоматеріалознавство та інженерія біотканин"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Бєлінська, Анна ПавлівнаДисципліна «Біоматеріалознавство та інженерія біотканин» спрямована на ознайомлення студентів з новітніми матеріалами, що використовуються у медицині для заміщення або відновлення біологічних тканин та органів. Особлива увага приділяється біосумісності матеріалів, їхній взаємодії з біологічними середовищами, а також можливостям регенеративної медицини та інженерії біотканин. Актуальність вивчення цієї дисципліни зумовлена стрімким розвитком медичної науки та технологій, спрямованих на вирішення складних задач реконструктивної хірургії, трансплантології та кардіохірургії. На сучасному етапі дослідження в області біоматеріалів та інженерії біотканин стають основою для створення штучних органів та тканин, систем доставки лікарських засобів та інноваційних методів лікування хронічних захворювань. Ці методичні вказівки призначені для проведення дистанційних практичних робіт з дисципліни «Біоматеріалознавство та інженерія біотканин» для студентів спеціальності 162 «Біотехнології та біоінженерія». У методичних вказівках наведені практичні завдання, що охоплюють основні розділи курсу, які забезпечують студентам можливість глибшого розуміння основних концепцій цієї галузі. Кожна практична робота включає назву, опис мети, теоретичну частину, яка розширює знання студентів, та практичне завдання, форму звіту з практичної роботи, а також можливі додаткові завдання. Виконання практичних робіт допоможе студентам розвинути аналітичне мислення, зокрема аналізувати наукову літературу, оцінювати методи дослідження та інтерпретувати отримані результати. Студенти отримають практичні навички оцінки ряду характеристик біоматеріалів. Крім того, практичні роботи сприятимуть кращому засвоєнню теоретичних знань, дозволяючи застосовувати їх на практиці, аналізуючи реальні наукові дані, а також розвивати навички самостійного наукового дослідження та застосування набутих знань у майбутній професійній діяльності. Після кожної практичної роботи наведені контрольні запитання для перевірки знань.Документ Методичні вказівки "Electrical engineering"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2025) Шапошникова, Олена ЛеонідівнаМета вказівок відповідає вимогам робочої програми навчальної дисципліни «Іноземна мова». Матеріалом для формування умінь і навичок є оригінальні статті з профільних журналів. Дані методичні вказівки призначені для аудиторних занять з іноземної мови під керівництвом викладача, а також можуть використовуватися для самостійного опрацювання. Методичні вказівки спрямовані на оволодіння необхідним граматичним та лексичним матеріалом з англійської мови. Методичні вказівки містять різноманітні завдання дляаудиторної та самостійної роботи студентів. У розділах розташовані креативні завдання з розвитку монологічного і діалогічного мовлення в іншомовному професійному середовищі.