Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
24 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Публікація Нейромережеві прогностичні технології класифікації криз та оцінки банкрутства суб’єктів торговельної галузі(ФОП Лібуркіна Л. М., 2024) Білоцерківський, Олександр Борисович; Момотков, Ігор Сергійович; Гудименко, Вячеслав ПавловичВійна в Україні призвела до значного зростання кількості банкрутств підприємств. Своєчасна оцінка ризику банкрутства є критично важливою для прийняття ефективних управлінських рішень. Метою дослідження є розробка адаптивної моделі оцінки схильності підприємства до банкрутства на основі нечітких нейронних мереж з урахуванням специфіки українського ринку в умовах воєнного часу. Для досягнення мети було здійснено декілька етапів: формування вибірки підприємств торговельної галузі; визначення класів кризи за допомогою кластерного аналізу; побудова нечіткої нейронної мережі з використанням пакета Fuzzy Logic Toolbox в MATLAB; навчання мережі на історичних даних і тестування на нових даних. На першому етапі формується вибірка підприємств, за допомогою якої проводитиметься навчання моделі. На другому етапі формуються класи кризи (загрози банкрутства). На третьому етапі за допомогою апарата нечітких нейронних мереж формується функція належності з певним набором параметрів. За допомогою цієї функції можна віднести те чи інше підприємство з певним ступенем належності до одного з класів кризи, сформованих на попередньому етапі. Четвертий етап є перевіркою адекватності отриманої моделі та можливості її практичного використання. На п’ятому етапі проводиться практична реалізація моделі: за допомогою функції належності визначається схильність досліджуваного підприємства до банкрутства, тобто в якому ступені досліджуване підприємство належить до того чи іншого класу кризи. У результаті застосування запропонованого алгоритму було побудовано нечітку нейронну мережу, яка використовувала фінансові показники українських підприємств. Для навчання моделі застосовувався набір даних, що включав 12 підприємств торговельної галузі. Розроблена модель дозволяє з високою точністю класифікувати підприємства за рівнем фінансової стійкості. Було показано, що нечіткі нейронні мережі є ефективним інструментом для прогнозування банкрутства в умовах невизначеності. Використання нечітких нейронних мереж дозволило врахувати невизначеність та адаптуватися до змін зовнішнього середовища. Отримані результати свідчать про перспективність використання нечітких нейронних мереж для оцінки фінансової стійкості підприємств. Розроблена модель може бути використана як інструмент для раннього виявлення ознак кризи та прийняття своєчасних управлінських рішень.Документ Identification of the state of a complex system in uncertainty conditions(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Goloskokov, Oleksandr Evgenovich; Tkachenko, D. V.Публікація Reference summary of lectures on the course "Marketing in anti-crisis management"(National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute", 2024-08) Larka, LyudmilaThe synopsis of lectures on the discipline "Marketing in anti-crisis management" was developed according to the educational and professional program in the specialty 075 "Marketing". The discipline study program provides students with the acquisition of systematic knowledge of theoretical and methodological approaches to the use of marketing tools in a period of crisis.Публікація Удосконалення підсистеми діагностики та попередження кризових ситуацій у діяльності суб’єктів підприємництва(Видавничий дім "Інжек", 2023) Сергієнко, Олена Андріанівна; Чернов, Олександр Олександрович; Гузь, Остап БогдановичУ статті проаналізовано сучасні причини формування кризових явищ в економіці України, а також основні підходи до оцінки ймовірності настання кризи на підприємстві. З метою вдосконалення підсистеми діагностики та попередження формування фінансових криз розроблено концептуальну модель, яка передбачає визначення класу кризи промислових підприємств на базі кластерного аналізу. Також здійснено оцінку ймовірності настання кризових ситуацій на базі дискримінантних функцій приналежності. Застосування концептуальної моделі дозволило розробити підхід до вдосконалення системи антикризового управління підприємством на основі оцінки санаційного потенціалу підприємства. Побудовано матричну модель вибору санаційної стратегії підприємства на основі позиціонування підприємства у двовимірній площині залежно від рівня санаційного потенціалу та класу кризи. Визначено вид санаційної стратегії з урахуванням класу кризи, доцільний спосіб реалізації стратегії, який відповідає фактичним і потенційним можливостям підприємства та стану його санаційного потенціалу. Ключовим елементом запропонованого механізму є процедура вибору та реалізації санаційної стратегії залежно від: рівня санаційного потенціалу підприємства і класу кризи; зовнішніх факторів і класу кризи. Результати дослідження можуть бути впроваджені в діяльності промислових підприємств для формування й обґрунтування антикризового управління.Документ Bankruptcy diagnosis as the element of strategic management of the enterprises marketing activity(ТОВ "Фінтехальянс", 2022) Kuzmynchuk, N. V.; Yevtushenko, V. A.; Kutsenko, T. M.; Strokov, I.; Terovanesova, O. Yu.The article is aimed at the forming approaches for the estimated probability of bankruptcy in the system of strategic management of marketing activity which serves as a tool for coordinating production and distribution of goods and services based on the customer needs, market characteristics and the development of practical measures to meet identified needs. It is proved that strategic management of marketing activity is the difficult task because it is necessary to achieve a dynamic balance between environmental factors and internal resources of the enterprise. The proposed analytical and applied support for the estimated probability of bankruptcy in the system of strategic management of marketing activity is based on the use of diagnostic expert systems that make it possible to formulate reasonable conclusions, to implement the necessary procedures aimed at the obtaining answers, to obtain the generalized results of analysis and to assess the probability of bankruptcy in a convenient form. It is substantiated the procedure for the estimated probability of bankruptcy in the context of strategic management of marketing activity providing for the formation of a set of indicators based on the selected criteria characterizing the state of the enterprise as a whole and the level of marketing activity. It is established the membership functions of the fuzzy value of the indicator to the previously introduced term-sets of the levels of the probability of bankruptcy. The results of calculating membership functions for each of the selected indicators made it possible to obtain the objective result of the estimated probability of the enterprise bankruptcy according to the selected system of indicators grouped by the activity areas in conditions of uncertainty and variability of the external environment for the current and future periods. The proposed approach for the estimated probability of the enterprise bankruptcy based on the regression mechanism of inference serves as the basis for the production of strategic management influences aimed at the stabilizing the financial condition of the enterprise by harmonizing production and sales activities in the context of marketing activity. Further areas of researches are the formation of a mechanism for strategic management of the enterprise marketing activity based on the implementation of the marketing concept in the context of the need to adapt to changing environmental conditions and consumer needs.Публікація Підходи до діагностики банкрутства підприємств машинобудування на засадах адаптивного управління: оцінювально-аналітичний інструментарій(Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2020) Кузьминчук, Наталія Валеріївна; Альошин, Сергій Юрійович; Бачкір, І. Г.Дослідження спрямоване на обґрунтування науково-практичних та методичних підходів до діагностики банкрутства підприємств машинобудування в контексті формування та реалізації оцінювально-аналітичного інструментарію адаптивного управління. За допомогою методів узагальнення та системного аналізу обґрунтовано теоретико-методичні рекомендації щодо формування механізму діагностика банкрутства підприємств машинобудування на засадах адаптивного управління. Запропоновано науково-практичний підхід до виявлення ймовірності банкрутства підприємств машинобудування, що ґрунтується на застосуванні регресійної функції приналежності, дозволяє провести якісну діагностику фінансового стану підприємства та виробити стратегічні заходи адаптаційного характеру, які спрямовані на збереження фінансової стійкості та забезпечення платоспроможності підприємств у поточному та перспективному періоді. Обґрунтовано методичний підхід до оцінювання та прогнозування ймовірності банкрутства, що формує інформаційно-аналітичне забезпечення процесу діагностики і дозволяє спрямувати управлінські зусилля на вирішення виявлених на підприємстві проблемних секторів. Це дозволить керівникам та власникам підприємства розробити ефективний механізм діагностики банкрутства на принципах адаптивного управління.Документ Превентивное оценивание эффективности финансового управления на предприятии(Premier Publishing s.r.o., Vienna, 2020) Мищенко, Владимир Акимович; Ситак, Ирина Леонидовна; Домнина, Ирина ИгоревнаDescribes the need in the current environment to improve the quality of general and financial management in the enterprise. A methodical approach to the calculation of the index of financial management efficiency taking into account internal factors and stock market indicators is proposed. The dynamics of this index over time can be used for self-management at management levels to improve the quality of this process.Документ Особливості управління економічною стійкістю в системі менеджменту підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Сітак, Ірина Леонідівна; Івахненко, Андрій ВолодимировичУ статті здійснено систематизацію наукових поглядів щодо визначення підходів управління стійкістю підприємства. Проаналізовано літературні джерела, що стосуються дослідження питань управління стійкістю підприємства. В роботі доведено, що вирішення завдань забезпечення економічної стійкості підприємства вимагає сполучення системних методів якісного аналізу, імітаційного моделювання, оптимізаційних методів управління запасами.. Обгрунтовано ряд принципів вибору методів управління та впливу на певні фактори внутрішнього й зовнішнього середовища. Оскільки управлінські дії з метою забезпечення належного рівня економічної стійкості повинні ґрунтуватися на результатах комплексного аналізу, в роботі розроблено послідовність управління економічною стійкістю, яка охоплює всі елементи запропонованої функціональної залежності, що моделює стійкість підприємства. Основу проведення аналізу передумов забезпечення стійкості повинні складати методики оцінки впливу зовнішнього оточення на стійкість роботи підприємства. Сформульовано завдання, які повинний вирішувати процес управління економічною стійкістю підприємства. На основі аналізу визначено мету та завдання управління економічною стійкістю підприємства, основні з котрих можна визначити як виявлення причин і основних факторів забезпечення фінансової стійкості, цілеспрямований пошук прийомів і методів управління фінансовою стійкістю. Надано характеристику управління економічною стійкістю як одного із найважливіших завдань фінансового менеджменту підприємств у сучасних економічних умовах. Доведено, що підвищення ефективності діяльності підприємства залежить від обґрунтованості, своєчасності та доцільності прийнятих управлінських рішень у цій сфері. Обґрунтовано доцільність застосування системного підходу до управління фінансової стійкості як підходу, що дозволяє враховувати вплив внутрішніх та зовнішніх факторів на стан фінансів підприємства. Описано проблематику фінансових проблем, з якими стикаються машинобудівні підприємства. Доведено, що за своєю економічною сутністю ці проблеми багато в чому ідентичні і тому їх вирішення можливе під час використання універсального інструментарію та типових заходів, що утворюють послідовність управління економічною стійкістю підприємства.Документ Управління фінансовою стійкістю в системі формування фінансової стратегії підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Сітак, Ірина Леонідівна; Івахненко, Андрій ВолодимировичУ статті здійснено систематизацію наукових підходів щодо визначення поняття управління фінансовою стійкістю підприємства. Проаналізовано літературні джерела, що стосуються дослідженню питань управління фінансовою стійкістю підприємства. Сформульовано завдання, які повинний вирішувати процес управління фінансовою стійкістю підприємства. На основі аналізу визначено мету та завдання управління фінансовою стійкістю підприємства, основні з котрих можна визначити як виявлення причин і основних факторів забезпечення фінансової стійкості, цілеспрямований пошук прийомів і методів управління фінансовою стійкістю. Надано характеристику управління фінансовою стійкістю як одного із найважливіших завдань фінансового менеджменту підприємств у сучасних економічних умовах. Доведено, що підвищення ефективності діяльності підприємства залежить від обґрунтованості, своєчасності та доцільності прийнятих управлінських рішень у цій сфері. Обґрунтовано доцільність застосування системного підходу до управління фінансової стійкості як підходу, що дозволяє враховувати вплив внутрішніх та зовнішніх факторів на стан фінансів підприємства. Описано проблематику фінансових проблем, з якими стикаються машинобудівні підприємства. Доведено, що за своєю економічною сутністю ці проблеми багато в чому ідентичні і тому їх вирішення можливе під час використання універсального інструментарію та типових заходів, що утворюють послідовність управління фінансовою стійкістю підприємства. Найважливішим елементом даної послідовності є оцінка фінансової стійкості підприємства, в основі якої лежить розрахунок абсолютних та відносних показників, що визначають прибуток та збитки підприємства, зміни у структурі його активів та пасивів, а також у розрахунках з дебіторами та кредиторами. Обгрунтовано, що у довгостроковому періоді фінансова стійкість може бути охарактеризована показниками зміни ринкової вартості підприємства, такими як рентабельність чистих активів і власного капіталу, економічне зростання підприємства, середньозважена вартість капіталу та його структура, а також ринкова вартість підприємства.Документ Cash budgeting(ФОП Томенко Ю. І., 2020) Uryeva, I. A.; Dubina, V. A.; Vusik, O. I.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »