Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
4 результатів
Результати пошуку
Документ Numerical simulation of the dynamics of the system "trolley – load – carrying rope" in a cable crane(РC Tесhnology сеntеr, 2018) Grigorov, O. V.; Druzhynin, E. I.; Strizhak, V. V.; Strizhak, M. G.; Anishchenko, G. O.We report results of research into patterns in the progress of dynamic processes and into emergence of dynamic loads when a trolley of the cable crane moves with a suspended load. These patterns could be subsequently taken into consideration when calculating actual cranes, in order to improve their reliability and durability, to avoid unfavorable events during motion of a freight trolley, as well as to define parameters of cranes of the new design. The dynamics of a cable crane is considered from the point of view of the interaction between elements of the system "trolley-load-carrying rope". We have improved a mathematical model for the system "trolley-load-carrying rope" by introducing three damping coefficients, each of which characterizes energy dissipation under different physical processes ‒ the motion of a trolley, a load, and the speed of a wind load. Numerical simulation was performed using the software package KiDyM, which at the analytical level allows the construction of motion equations for the systems that are described by a combination of ordinary differential equations. We established patterns of change in the normal and tangential inertial forces occurring during motion of the trolley along a curvilinear trajectory. Their character and magnitude were quantified. We determined dynamic characteristics of the system, taking into consideration the influence of the masses of a swinging load, a trolley, and the curvature of a rope. Emergency mode that occurs at a break of the traction rope was investigated, as well as the influence of wind load on the swinging of the load. We defined causes for the emergence of the reverse speed for a freight trolley, and the ways for its elimination. The influence of wind load on the angle of load deviation from the vertical was examined.Документ Удосконалення математичної моделі руху для задачі керування підйомно-транспортними машинами(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Григоров, Отто Володимирович; Окунь, Антон ОлександровичСтаття присвячена удосконаленню математичної моделі руху системи «візок–вантаж» у задачі керування кабельним краном. Отримані рівняння руху можуть бути використані для побудови фазових траєкторій системи «візок–вантаж» та для знаходження керування кабельним краном.Документ Удосконалення керування рухом візка кабельного крана за допомогою автоматичної системи керування(Одеський національний політехнічний університет, 2017) Григоров, Отто Володимирович; Окунь, Антон ОлександровичСтаття присвячена розробці експериментальної моделі кабельного крана та дослідженню переміщення візка кабельного крана під дією власної ваги при застосуванні автоматичної системи керування, яка оперує масивом параметрів кривої провисання каната, в результаті чого вантаж на гнучкому підвісі переміщується на задану відстань.Документ Кабельний кран нової конструкції(НТУ "ХПІ", 2014) Григоров, Отто Володимирович; Окунь, Антон ОлександровичУ статті розглядаються технічний рівень та можливість застосування нової конструкції кабельного крана, використання якої призводить до зменшення енерго- та ресурсовитрат, а також зниження собівартості крана за рахунок усунення механізму пересування візка (не використовується тяговий канат), усунення підтримок та механізму підіймання вантажу, переміщення якого здійснюється за рахунок сили тяжіння.