Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
2 результатів
Результати пошуку
Публікація Multi-scale model elaboration for creditworthiness diagnostics of export production enterprises of the agricultural trade market(Scientific Route, Estonia, 2019) Sergienko, Olena; Shapran, Olena; Bilotserkivskyi, Oleksandr; Alieksieieva, IrynaThe methodology for the agrarian enterprises’ creditworthiness diagnostic has been developed and implemented, and has allowed to solve the following objectives: conducting of observations and evaluating of financially-economic indicators, classification of enterprises by the level of creditworthiness, distinction and identification enterprises according to the level of creditworthiness and assessing the differences between classes by creditworthiness, with taking into account the sizes of enterprises. Based on the use of the complex of multidimensional analytical methods, the differences are defined under either one-dimensional evaluation system (by creditworthiness and size) or a two-level assessment of the joint cross impact of factors on creditworthiness. The proposed four-step technology for diagnosing of the agrarian enterprises creditworthiness substantially expands the components of the creditworthiness level evaluation of enterprises and, as a consequence, improves the timeliness of decision-making process about identifying and locating of weaknesses and “bottlenecks”. The coverage of a sufficient number of financial and economic indicators and the implementation of a wide range of methods and models enable to fully evaluate and analyze the existing state of creditworthiness with a view to improve and establish the effective functioning of the enterprise as a whole.Документ Компоненти, критерії, показники та рівні сформованості професійної культури майбутніх сімейних лікарів(НТУ "ХПІ", 2016) Наливайко, О. Б.У статті визначено основні компоненти, критерії, показники сформованості професійної культури майбутніх сімейних лікарів; доведено, що специфіка медичної діяльності визначається її характером, об’єктом і предметом, цілями і задачами. Охарактеризовано власний підхід щодо визначення компонентів і критеріїв сформованості професійної культури майбутніх лікарів. Проведено аналіз категорії професійне мислення, охарактеризовано генезис проблеми розвитку професійної культури, окреслено складові цього феномену, визначено рівні сформованості професійної культури майбутніх сімейних лікарів в умовах університетської освіти. Розроблено діагностичну модель визначення та моніторингу рівня розвитку професійної культури студентів-медиків, майбутніх сімейних лікарів.