Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Artificial intelligence tools use in teaching foreign languages in higher education institutions
    (Університет Григорія Сковороди в Переяславі, 2024) Коляда, Ірина; Косточка, Ігор
    The article is about the application of artificial intelligence (AI) tools in the educational process of higher education institutions for learning foreign languages. The conducted research includes a review of modern language learning methods, an analysis of the benefits and opportunities of using AI in the educational sphere, as well as an assessment of the impact of these technologies on students' academic performance. Based on the obtained data and their analysis, conclusions are drawn regarding the prospects for integrating artificial intelligence into the process of learning foreign languages. Additionally, the article emphasizes the growing role of AI in personalizing the learning process, allowing for the adaptation of material to the individual needs of each student. Ethical considerations of using AI in education and the potential challenges faced by teachers and students are also discussed. Special attention is given to how AI can help overcome language barriers and increase student motivation. The article concludes with a discussion on the future development of AI technologies and their potential impact on the transformation of traditional teaching methods.
  • Ескіз
    Документ
    Motivation as an incentive to study the Ukrainian language in non-language higher educational institutions
    (Видавничий дім "Гельветика", 2021) Kryvolapova, O. V.
  • Ескіз
    Документ
    Modern technologies of studying a foreign language in a higher educational institution as a means of motivation of students’ educational activity
    (ТОВ "Планета – Прінт", 2020) Berkutova, Tetyana Ivanivna ; Vrakina, V. V.; Tanko, Ye. V.
  • Ескіз
    Документ
    Професіограма фахівця в галузі програмної інженерії
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2014) Дубініна, Оксана Миколаївна
    The author works out the software engineer’s professiogram on the basis of competence approach. Taking into account that software engineering is the driving force of economic growth at the current stage of the society development, the necessity of the increased attention to this field specialists training at the higher educational institutions of Ukraine was shown. The article deals with the main activities of specialists in the field of software products industry and identifies the necessary personal qualities and abilities for such specialists from the acmeological point of view. Our study is intended to contribute to a more rational profession selection of future employees by providing them with the opportunity to analyze their own professional and personal qualities, and as a result, to achieve maximum effectiveness of their own work and to be in demand and competitive specialists. According to the author, acquaintance of future specialists with a specialist’s professiogram and the use of its elements in the educational process at a technical college will increase the commitment to achieve a high level of professionalism and to correct the direction of the activity. The history of the profession formation and its importance to the society which are added to the professiograms, are aimed at arousing interest, motivating, and attracting the young people’s attention at such an important stage of life, as the choice of a future profession.
  • Ескіз
    Документ
    Попередження девіантної поведінки студентів у закладах вищої освіти
    (Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, 2018) Юшко, Олексій Володимирович
    У статті проаналізовано основні напрями попередження девіантної поведінки студентів у закладах вищої освіти. До провідних напрямів віднесено: удосконалення системи роботи закладів вищої освіти з формування здорового способу життя; підготовку викладачів до формування здорового способу життя студентів, профілактики їхньої девіантної поведінки; вивчення теоретичних основ профілактики девіантної поведінки студентів вищої школи в поєднанні з практичною реалізацією їх вимог у повсякденній життєдіяльності; просвіту батьків про здоровий спосіб життя, профілактику шкідливих звичок, шляхи вироблення в молоді імунітету до негативних впливів оточуючого середовища; широку пропаганда питань профілактики девіантної поведінки студентів у засобах масової інформації; відновлення і вдосконалення студентського самоврядування, яке розвиває організаторські здібності, почуття відповідальності, ініціативу, на якому можна побудувати роботу студентської молоді з профілактики девіантної поведінки за участю вчителів та батьків. До перспективної тематики подальших наукових пошуків віднесено питання організації профілактичної діяльності зі студентами на заняттях з фізичної культури та спорту.