Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 11
  • Ескіз
    Публікація
    Аналіз параметрів приводу здвоєного зчеплення зі зменшеними енерговитратами на керування
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Сергієнко, Микола Єгорович; Калінін, Павло Миколайович; Гасанов, Магомедємін Ісамагомедович; Павлова, Наталія Миколаївна; Свідло, Віталій Сергійович; Окунь, Антон Олександрович
    Світова тенденція покращення трансмісій транспортних та тягових засобів пов’язана з використанням роботизованих преселективних коробок переключення передач, важливим вузлом якої є фрикційне зчеплення. Проведений огляд існуючих конструкцій та аналіз концепцій розвитку зчеплень дозволяє визначитись з напрямками їх вдосконалення, зокрема, вдосконаленням сухих здвоєних зчеплень, що є предметом дослідження у даній роботі. Істотним недоліком існуючих конструкцій здвоєних зчеплень є використання додаткових спеціальних (переважно гідравлічних або комбінованих) систем для включення-виключення в роботу фрикційних пар, що збільшує вартість конструкції, витрати енергії на керування та ускладнює конструкцію, обслуговування та ремонт. Запропонована конструкція приводу керування оригінального сухого здвоєного зчеплення передбачає використання важільного механізму із застосуванням поворотних упорів, які виконані у вигляді пересувних кареток з роликами, що забезпечує перемикання зчеплень за короткий час та практично без розриву потоку потужності і, відповідно, покращує динаміку розгону транспортних засобів, спрощує конструкцію зчеплення та зменшує енерговитрати на його керування як в процесі початку руху машини, так і при переключенні передач. Розроблено математичну модель запропонованого приводу зчеплення, на основі якої змодельоване роботу механізму керування і проаналізовано вплив його окремих конструктивних параметрів на якісні показники роботи приводу зчеплення, зокрема, на кінематичні характеристики приводу, діапазони кінематичних та силових передаточних чисел приводу, силову взаємодію ланок механізму, потужність виконуючого пристрою при включенні кожного зчеплення. Встановлено, що на перемикання зчеплень потрібні менші енерговитрати, що переміщення елементів механізму неоднакове, а сила стиснення фрикційних пар при включенні першого і другого зчеплень відрізняються. З результатами моделювання підтверджено, що запропонована оригінальна важільна конструкція механізму керування зчепленнями є ефективною. Отримані результати дозволяють обґрунтовано визначати параметри зчеплення, проте вибір оптимально-раціональних параметрів механізму його керування потребує проведення подальших досліджень, для проведення яких розроблено відповідні методика, алгоритм пошуку та їх програмна реалізація.
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання скануючого детектора транспорту в пакеті VisSim
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Денисенко, О. В.
    Предметом вивчення в статті є скануючий детектор транспорту (ДТ), який може бути використаний для забезпечення сучасного рівня управління і організації руху на вулично-дорожній мережі міста (ВДМ). Він дозволяє отримувати інформацію, яка в реальному масштабі часу характеризує параметри руху окремих транспортних засобів (ТЗ) і транспортних потоків (ТП) в цілому. Метою статті є дослідження методами комп'ютерного моделювання скануючого лазерного ДТ. Автором раніше були розроблені і запатентовані ДТ і технології світлофорного регулювання параметрів руху на рівні функціональних схем. Але обробка процесів формування імпульсних сигналів від фотоприймачів з метою отримання шуканих параметрів руху не проводилася. Результати. Розроблена структура моделі фрагмента детектора транспорту длятипового випадку проїзду ТЗ двох контрольних зон сканування. Вибрано пакет моделювання, розроб-леноі апробовано модель роботи скануючого ДТ, виконану у вигляді інтерактивного віртуального стенду. Це дозволяє швидко перейти від моделювання до приладової реалізації досліджуваної системи. Розроблені підсистеми моделювання усіх складових процесу сканування і вимірювально - обчислювальних операцій. Показано, що визначення окремих параметрів руху ТЗ за запропонованою технологією здійснюється з достатньою точністю. Висновки. Методом моделювання підтверджені очікувані функціональні можливості і показані переваги запропонованої автором технології сканування і пристроїв для її реалізації. Це може служити основою для подальших досліджень з метою створення експериментального зразка інтелектуальної світлофорної системи регулювання.
  • Ескіз
    Документ
    Концепція розроблення мехатронних систем транспортних засобів на основі конвергенції інтелектуальних технологій
    (НТУ "ХПІ", 2018) Ніконов, Олег Якович; Клец, Дмитро Михайлович; Бондаренко, Анатолій Ігорович
    Запропонована інтелектуальна бортова інформаційна система транспортних засобів (ТЗ) на основі фазі-архітектури дозволяє підвищити безпеку та ефективність керування ТЗ за рахунок того, що керування ТЗ здійснюється за допомогою фазі-архітектури. Проаналізовано основні тенденції та підходи до концепції розроблення транспортних засобів на основі конвергенції інтелектуальних технологій. Для ефективного розроблення транспортних засобів необхідно використання технології віртуальної реальності, синергетичного підходу, еволюційних методів моделювання, методів глибокого навчання штучних багатошарових нейронних мереж, використання фазі-архітектури. Запропоновано функціональну і структурну схему інтелектуальної бортової інформаційної системи транспортних засобів. Змінений принцип роботи керуючого блока на основі фазі-архітектури підвищує продуктивність і ефективність керування ТЗ. Представлено структурну схему керуючого блока на основі фазі-архітектури, який складається з блоків на основі фазі-логіки.
  • Ескіз
    Документ
    Расчет затопленной плоской стенки (перегородки), устанавливаемой в реакторной камере электрокоагулятора
    (НТУ "ХПИ", 2011) Березуцкий, Вячеслав Владимирович
    Практическая реализация теории фракционированного коагулирования примесей в воде настоятельно требует выполнение расчетов процессов и аппаратов коагулирования. В статье приведены расчеты значения для затопленной плоской стенке (перегородки) аппарата очистки водных сред, которые позволяют перейти к научно-обоснованному выполнению конструкции проточного электрокоагулятора с поток направляющими перегородками.
  • Ескіз
    Документ
    Коливання двовісної автоцистерни з урахуванням ефекту запізнення випадкового збурення
    (НТУ "ХПІ", 2014) Ларін, Олексій Олександрович; Грінченко, К. Є.
    У роботі виконується моделювання випадкових коливань напівпричепу автоцистерни при русі по дорогам загального призначення та дорогам з недосконалим покриттям. За допомогою метода скінченних елементів та методів статистичної динаміки визначені ймовірнісні характеристики поведінки системи та знайдені небезпечні точки конструкції при різних варіантах збурення, проведено дослідження впливу ефекту запізнення дії зовнішніх сил.
  • Ескіз
    Документ
    Оценка функциональной способности регуляторов тормозных сил с "восходящей" характеристикой в стендовых условиях
    (НТУ "ХПИ", 2012) Подригало, М. А.; Назаров, А. И.; Сергиенко, Николай Егорович; Назаров, И. А.
    В статье приведена методика оценки функциональной способности регуляторов тормозных сил с "восходящей" характеристикой, включенных в тормозные контуры автомобиля LANOS SENS, по результатам стендовых исследований.
  • Ескіз
    Документ
    Оценка опорной проходимости автомобилей
    (НТУ "ХПИ", 2012) Завгородний, А. М.; Мироненко, В. И.; Сергиенко, Николай Егорович
    Предложен анализ существующих показателей опорной проходимости автомобилей, на основе которых разработана методика оценки проходимости машин с различным приводом ведущих колес. Определены условия движения автомобиля.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження залежності динамічних сил, що діють на путню структуру та транспортний засіб – від форми імпульсних збуджень
    (НТУ "ХПІ", 2014) Маслієв, Вячеслав Георгійович; Макаренко, Ю. В.; Маслієв, А. О.
    Встановлено залежності динамічних сил, що діють на путню структуру та транспортний засіб, який обладнано пневматичними ресорами, – від форми імпульсних збуджень, що виникають при спрацюванні регулятора положення кузова (РПК), та зроблено порівняння їх із силами, які обумовлені впливом нерівностей на путній структурі. Доведено, що завдяки використанню пневматичного ресорного підвішування, яке дозволяє суттєво збільшити статичний прогин у порівнянні з металевим на базі гвинтових пружин, зменшуються сили, що передаються від підресореної маси через колеса на путню структуру. Отримано залежності цих сил від статичного прогину пневматичних ресор та від швидкості руху транспортного засобу. Наведено приклад розрахунку раціональних геометричних та фізичних параметрів пневматичного ресорного підвішування транспортного засобу, яке можна рекомендувати на заміну металевого ресорного підвішування, щоб зменшити руйнівний вплив на путню структуру.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості розрахунку торсіонної підвіски транспортних засобів
    (НТУ "ХПІ", 2014) Дущенко, Владислав Васильович; Агапов, Олег Миколайович
    Розглянуто особливості розрахунку параметрів торсіонної підвіски транспортних засобів, що до забезпечення максимального динамічного ходу, при заданій довжині торсіона, відповідно до необхідної приведеної жорсткості підвіски. Методика дозволяє підвищити точність розрахунків параметрів торсіонної підвіски, що позитивно позначиться на плавності ходу транспортного засобу.
  • Ескіз
    Документ
    Методика розрахунку параметрів двоступінчастих пневмогідравлічних ресор систем підресорювання транспортних засобів
    (НТУ "ХПІ", 2014) Дущенко, Владислав Васильович; Агапов, Олег Миколайович
    Пропонується методика розрахунку заправних тисків і об’ємів пневмоціліндрів та побудови пружних характеристик двоступінчастих пневмогідравлічних ресор підвіски транспортних засобів, відповідно до необхідної приведеної жорсткості та з урахуванням змінної величини силового та кінематичного чисел підвіски. Методика дозволяє підвищити точність розрахунків параметрів ресор та забезпечити розташування власних частот коливань підресореного корпусу у необхідних межах, що позитивно позначиться на плавності ходу транспортного засобу.