Кафедра "Міжкультурна комунікація та іноземна мова"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3952
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/mkia
Кафедра "Міжкультурна комунікація та іноземна мова" була відкрита 2 лютого 2004 року.
Кафедра ставить за мету отримання студентами інтегрованих знань у сфері іноземних мов, міжкультурної комунікації, Інтернет-комунікації, медіа-комунікації та PR-комунікації.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту міжнародної освіти Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Кафедрою створена мережа міжнародного партнерства, до якої було залучено понад 20 зарубіжних університетів, організацій та професійних фундацій. Унікальний досвід, здобутий проєктною командою кафедри в межах міжнародного співробітництва, дає підставу вважати її конкурентоспроможною на ринку освітніх послуг, яка здійснює навчальну діяльність на рівні міжнародних стандартів.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 1 доктор філологічних наук, 1 доктор психологічних наук, 8 кандидатів філологічних наук; 1 співробітник має звання професора, 4 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Методичні вказівки до практичних занять та самостійної роботи з розвитку умінь та навичок професійного спілкування англійською мовою(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Нетецька, Тетяна Миколаївна; Неустроєва, Гелена Олегівна; Пономаренко, Наталія ВолодимирівнаМетодичні вказівки до практичних занять та самостійної роботи з розвитку умінь та навичок професійного спілкування англійською мовою для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня спеціальностей 051 «Економіка», 071 «Облік і оподаткування», 072 «Фінанси, банківська справа та страхування», 073 «Менеджмент організацій та адміністрування», 075 «Маркетинг», 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність», 292 «Міжнародні економічні відносини». Мета вказівок відповідає вимогам робочій програмі навчальної дисципліни «Іноземна мова». Матеріалом для формування умінь і навичок є оригінальні статті з профільних журналів. Методичні вказівки спрямовані на оволодіння необхідним граматичним та лексичним матеріалом з англійської мови.Документ Англійська мова для підприємців(2023) Неустроєва, Гелена Олегівна; Полякова, Тетяна Леонідівна; Томілін, Олександр МихайловичУ посібнику подано автентичні матеріали з англійської мови та граматичні і словникові вправи для роботи в класі та самостійного навчання в галузі бізнесу та підприємництва; тексти для самостійного домашнього читання з англійської мови та перекладу, специфічні терміни. Розраховано на студентів спеціальності «076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» та аспірантів технічних спеціальностей.Документ Методичні вказівки до самостійної роботи студентів написання індивідуальної роботи з англійської мови у формі проєкту(2023) Нетецька, Тетяна Миколаївна; Неустроєва, Гелена Олегівна; Саліонович, Людмила Миколаївна; Томілін, Олександр МихайловичДані методичні вказівки призначені для самостійної та аудиторної роботи студентів 1-5 курсу всіх економічних, технічних та комп’ютерних спеціальностей. Вони мають за мету розвиток навичок та умінь різних типів мовленнєвої діяльності при підготовці до проєктної роботи (уміння правильно підготувати проєктну роботу, ставити запитання, складати анотацію, використовувати лексику, знати вимоги та критерії оцінювання). Під час розробки методичних вказівок з англійської мови для самостійної та аудиторної роботи студентів, окрім відповідності положенням навчальної програми, було враховано такі принципи як актуальність, пізнавальність, доцільність, інформативність, новизна навчального забезпечення, а також узгодженість із програмною тематикою (при підборі текстів для опрацювання), систематичність та частотність вживання (при підборі лексичних завдань). До того ж, необхідно зважати на сучасну, цікаву, динамічну форму викладання матеріалу, що також сприяє підвищенню мотивації та знайомить з вимогами при підготовки до написання проєктної роботи з англійської мови саме за даними, відповідним чином розробленими методичними вказівками. Матеріал методичних вказівок складається з двох частин. Перша частина містить вимоги до проєктної роботи та критерії оцінювання. Друга частина пропонує приклад самої проєктної роботи оформленої згідно вимог. Дані методичні вказівки складено на базі матеріалів автентичних курсів, розроблених Оксфордським університетом, а також з використанням матеріалів Інтернету.Документ Методичні вказівки "Підготовка до ЄВІ"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Нетецька, Тетяна Миколаївна; Неустроєва, Гелена Олегівна; Саліонович, Людмила МиколаївнаДані методичні вказівки призначені для самостійної та аудиторної роботи студентів 4 курсу всіх економічних та комп'ютерних спеціальностей. Вони мають за мету розвиток навичок та умінь різних типів мовленнєвої діяльності при підготовці до ЄВІ (читання текстів за фахом та виконання завдань на розуміння текстів, уміння правильно вживати граматичні конструкції, використовувати лексику). Під час розробки методичних вказівок з англійської мови для самостійної та аудиторної роботи студентів, окрім відповідності положенням навчальної програми, було враховано такі принципи як актуальність, пізнавальність, доцільність, інформативність, новизна навчального забезпечення, а також узгодженість із програмною тематикою (при підборі текстів для опрацювання), систематичність та частотність вживання (при підборі лексичних завдань). До того ж, необхідно зважати на сучасну, цікаву, динамічну форму викладання матеріалу, що також сприяє підвищенню мотивації та підтримує бажання практикувати завдання з англійської мови саме за даними, відповідним чином розробленими методичними вказівками. Матеріал методичних вказівок складається з двох частин. Перша частина містить тексти, присвячені різним темам та завданням до них в форматі ЄВІ. Друга частина пропонує граматичні та лексичні вправи для тренування завдань при підготовці до ЄВІ. Дані методичні вказівки складено на базі матеріалів автентичних курсів, розроблених Оксфордським університетом, а також з використанням матеріалів Інтернету.Документ Methods of increasing mathematical education and information culture quality of the students studying international economic relations(2022) Неустроєва, Гелена Олегівна; Тимченко, Галина Миколаївна; Громов, Вадим ОлександровичДокумент Важливість розвитку навиків критичного мислення у студентів під час дистанційного викладання іноземної мови в вищих навчальних закладах(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Неустроєва, Гелена Олегівна; Нетецька, Тетяна Миколаївна; Саліонович, Людмила МиколаївнаДокумент Методичні вказівки до практичних занять "Вирішення проблемних ситуацій у бізнесі"(2021) Нетецька, Тетяна Миколаївна; Неустроєва, Гелена Олегівна; Саліонович, Людмила МиколаївнаДані методичні вказівки призначені для самостійної та аудиторної роботи студентів 3 курсу всіх економічних спеціальностей БЕМ. Вони мають за мету розвиток навичок та умінь різних типів мовленнєвої діяльності (читання текстів ситуацій за фахом, обговорення проблемних ситуацій, усна комунікація). Під час розробки методичних вказівок з англійської мови для самостійної та аудиторної роботи студентів, окрім відповідності положенням навчальної програми, було враховано такі принципи як актуальність, пізнавальність, доцільність, інформативність, новизна навчального забезпечення, а також узгодженість із програмною тематикою (при підборі текстів проблемних ситуацій для опрацювання), систематичність та частотність вживання (при підборі проблемних ситуацій для аналізу). До того ж, необхідно зважати на сучасну, цікаву, динамічну форму викладання матеріалу, що також сприяє підвищенню мотивації та підтримує бажання вивчати англійську мову саме за даними, відповідним чином розробленими методичними вказівками. Матеріал вказівок містить 12 проблемних ситуацій, присвячених різним темам, що пов’язані з діяльністю фахівця за економічними спеціальностями. Кожна ситуація допомагає студентам засвоїти професійну тематику. Дані методичні вказівки складено на базі матеріалів автентичних курсів, розроблених Оксфордським університетом, а також з використанням матеріалів Інтернету.Документ Лексико-граматичний практикум для студентів 3 – 4 курсів комп'ютерних спеціальностей заочної форми навчання(2021) Нетецька, Тетяна Миколаївна; Неустроєва, Гелена Олегівна; Саліонович, Людмила Миколаївна; Томілін, Олександр МихайловичНавчальний посібник містить завдання з усіх видів мовленнєвої діяльності, що спрямовані на формування професійних компетенцій в області професійного спілкування та вдосконалення комунікативних навичок, необхідних у професійному спілкуванні. Призначено для студентів комп’ютерних спеціальностей.Документ Особливості навчання письмовій науковій мові для формування особливих компетенцій у студентів технічних спеціальностей(Видавничий дім "Гельветика", 2019) Пономаренко, Н. В.; Неустроєва, Гелена Олегівна; Тимченко, Галина МиколаївнаСтаття присвячена аналізу особливостей викладання наукового письма як засобу ведення наукової діяльності, що сприяє розвитку спеціальних компетенцій у процесі наукового спілкування у студентів технічних спеціальностей як необхідного елемента підвищення рівня міжкультурної комунікації серед студентів і створення умов для найбільш ефективного володіння іноземною мовою. У дослідженні розглядається важливість розвитку конкретних компетенцій, які втягують учнів у мовну культуру і сприяють успішному написанню наукових текстів на мові, яку вони вивчають. Викладання наукового письма іноземною мовою в сучасній освіті є невід'ємною частиною процесу підготовки фахівця на європейському рівні освіти. Серед навичок, які розвиваються в групах студентів технічних факультетів університетів, які вивчають англійську мову, аспірантів і дослідників, які готуються до складання кандидатського іспиту з іноземної мови, наукове письмо набуває все більшого значення. Сучасний фахівець із технічних спеціальностей повинен добре володіти науковим письмом як засобом ведення наукової діяльності. Викладання наукового письма відбувається, коли студенти досить розуміють наукову літературу за своєю спеціальністю і виразно знайомі з основним курсом граматики англійської мови. Крім того, необхідно враховувати, що навчання цього виду мовленнєвої діяльності відбувається в групах майбутніх учених технічних спеціальностей, яким необхідно оволодіти спеціальними компетенціями. Ці дві обставини становлять особливу задачу для вчителя як у виборі матеріалу, так і відносно принципів, якими необхідно керуватися при навчанні та організації навчального процесу. При розвитку ключових і професійних компетенцій здійснюється формування комунікативної особистості засобами іноземної мови на основі комунікативної діяльності. У статті зроблена спроба розглянути особливості викладання наукового письма при навчанні іноземної мови як засобу, пов’язаного з формуванням у студентів технічних спеціальностей вищих навчальних закладів спеціальних компетенцій, які будуть стимулювати наукове письмо на мові, що вивчається.Документ Формування наукових понять у ході вивчення мовних дисциплін(Міжнародний гуманітарний університет, 2018) Пономаренко, Н. В.; Неустроєва, Гелена ОлегівнаСтаття присвячена аналізу проблем навчання, підготовці молодого покоління до вибору майбутньої професії. Cьогодні навчання мовних дисциплін базується на комунікативній діяльності. Актуальна проблема співпраці викладача з учнями під час вивчення лінгвістичних дисциплін. Досліджено проблему формування наукових концепцій студентів, що становить одну із провідних складових частин системи наукових знань, а також необхідність істотного підвищення ролі теоретичних знань у засвоєнні, доцільності та можливості викладання. Визначено роль психолого-педагогічних характеристик концепції в системі їх формування.